През март южнокорейският производител щеше да представи електрическо Korando в Европа
Съветът на директорите на Mahindra & Mahindra (M&M) разгледа искането от ръководството и профсъюза на SsangYong Motor Company (SYMC) за нови парични инжекции през следващите три години. Марката се нуждае от 500 млрд. вона (412 млн. долара). След продължителни дискусии съветът насърчи SYMC да търси алтернативни източници на финансиране. Интересното е, че през февруари M&M, който притежава 74,65% дял в корейския автомобилен производител, обяви спасителен план за същите 500 млрд. вона, който трябваше да направи SYMC печеливш до 2022 г. Пандемията COVID-19 обаче сложи край на тази инициатива, защото самите продажби на M&M паднаха с 88% през март.
Днес рядко се говори за SsangYong. През март южнокорейският производител щеше да представи чисто електрическо Korando в Европа с автономен пробег 420 км , но изложението в Женева беше отменено.
Според JATO Dynamics, миналата година SsangYong продаде 14 627 автомобила в Европа (-10%). Порталът Carsalesbase.com пише за 13 417 единици (-9,14%). Глобалните продажби през януари, според самата компания, паднаха с 33% (до 7653 бройки), през февруари има спад от 27.4% (до 7141 автомобила).
Това не означава, че M&M оставя SYMC на произвола. Съветът одобри еднократна помощ от 40 млрд. вона (33 млн. долара), която трябва да продължи три месеца. Освен това компанията майка ще помогне за привличането на нови инвеститори и ще предостави на SsangYong нематериална подкрепа като част от програмите за намаляване на разходите. Например, SYMC ще може да използва платформите на Mahindra безвъзмездно, включително най-новата W601 (върху нея ще бъде построено второто поколение XUV500). След като M&M затяга коланите си, то за Automobili Pininfarina със своите амбициозни планове очакват трудни времена.
SsangYong няма да бъде единствената жертва на реформата. Като част от преструктурирането и намаляването на разходите на пандемията, Mahindra ще преразгледа всички свои производствени съоръжения в рамките на 12 месеца. Само тези, които генерират доход или имат стратегическа стойност, ще оцелеят. (Снимката показва концепта Mahindra Funster.)
Mahindra & Mahindra, изправен пред нетна загуба от 19,55 млрд. рупии (257 млн. долара), иска да се откаже от контрола над марката SsangYong. Според Reuters управляващият директор на Mahindra Паван Гоенка категорично заяви: „SsangYong се нуждае от нов инвеститор. Работим с компанията, за да разберем дали можем да помогнем при намирането на инвестиции.“ Мениджърите на индийския концерн казват, че са готови да намалят дела на корейската марка и дори да го продадат напълно, след като през 2010 г. Mahindra изкупи обратно 75% от акциите. Индийците обаче уверяват, че сливането с Ford, отложено поради коронавируса, все пак ще се осъществи.