По данни на JATO Dynamics корейците продадоха 14 627 автомобила в Европа през 2019 (-10%)
Съветът на директорите на Mahindra & Mahindra (M&M) разгледа искане от ръководството на SsangYong Motor Company (SYMC) за нови парични инжекции през следващите три години. Марката се нуждае от 500 млрд. вона (412 млн. долара). След „продължителни дискусии“ бордът призова SYMC да търси алтернативни източници на финансиране.
Интересното е, че през февруари M&M, която притежава 74,65% дял в корейския автомобилен производител, обяви спасителен план в размер на 500 млрд. вона, за да направи SYMC печеливш до 2022 г.
Пандемията COVID-19 сложи край на тази инициатива, тъй като продажбите на M&M се сринаха с 88% през март. В днешно време SsangYong рядко се усеща. През март южнокорейският производител трябваше представи в Европа чисто електрически Korando с пробег 420 км, но изложението в Женева бе отменено.
По данни на JATO Dynamics SsangYong продаде 14 627 автомобила в Европа през миналата година (-10%). Порталът Carsalesbase.com отчита 13 417 единици (-9,14%). Световните продажби през януари, според самата компания, са намалели с 33% (до 7653 единици), през февруари е имало спад с 27,4% (до 7141). Това не означава, че M&M остави SYMC на съдбата си.
Съветът одобри еднократна помощ от 40 млрд. вона (33 млн. долара), която трябва да продължи три месеца. Освен това компанията майка ще помогне за привличането на нови инвеститори и ще предостави на SsangYong нефинансова подкрепа чрез програми за намаляване на разходите. Например, SYMC ще може да използва безплатно платформите на Mahindra, включително най-новат W601 (върху нея ще бъде създаден „вторият“ XUV500).
С плътно затягане на коланите на M&M, амбициозните планове на Automobili Pininfarina очакват тежки времена.