Родословието му идва от цивилния Jeep CJ-3B от 1953 г., който е лицензиран от индийците
В Индия на 15 август се състоя премиерата второто поколение на най-очаквания легендарен всъдеход Mahindra Thar, чиято цел е да съвпадне със 74-годишнината от независимостта на страната. Отсега нататък Thar има офроуд система Scorpio: отзад има непрекъсната ос на пружини (вместо листови ресори), отпред има двураменно окачване. Задвижването на четирите колела от типа Part-time с неподвижно свързана предна ос в базовото изпълнение е снабдена с понижаваща се и механична блокировка на задния диференциал. Има барабанни спирачки на кърмата, дискови спирачки отпред.
Моделът запазва емблематичния дизайн, напомнящ ATV-етата Willys и Jeep от 40-те години, които Mahindra произвежда по лиценз. Дизайнът на радиаторната решетка трябваше да бъде преработен, за да не бъдат повдигани претенции от страна на FCA. За първи път покривът може да бъде твърд и подвижен или мек и сгъваем.
Дължина - 3985 мм (+65), широчина - 1820-1855 (+94), височина - 1844-1920 (-86), междуосие - 2450 (+20). Пътният просвет варира от 219-226 мм. Ъгълът на влизане е 41 ° (-3), ъгълът на излизане е 36 ° (+9), ъгълън на изкачване е 26 ° (+11). Дълбочината на брода, който трябва да се преодолее, е 650 мм. Гуми: 245/75 R16, 255/65 R18.
„Първият“ Thar, който е на поточната линия от десет години (2010–2020 г.), е дизелов и с три педала. Новият всъдеход има 2,0 TGDi четирицилиндров бензинов турбо двигател (152 к.с., 320 Нм от фамилията mStallion и турбодизел 2,2 mHawk (152 к.с., 300 Нм). Освен шестстепенната механична трансмисия и двата мотора работят с автоматична предавателна кутия, която за пръв път се появява в модела - това е шестстепенна Aisin с хидротрансформатор.
Автомобилът се предлага в конфигурации с четири и шест места. Първият е показан на снимката, вторият, както и преди, ще предложи на задните пътници две седалки отстрани . Единственият дисплей (седем инчов) е защитен от влага според стандарта IP54. Медийният център е приятелски настроен с Apple CarPlay и Android Auto.
Thar има две челни въздушни възглавници, крепежни елементи ISOfix, ABS, ESP със защита от преобръщане, асистенти при изкачване и спускане и задни сензори за паркиране. Mahindra казва, че Thar е направил „квантов скок“ към съвременните кросоувъри. Ако по-рано тя привличаше "непоколебими ентусиасти", сега обикновените хора ще се присъединят към нейната публика. Продажбите в Индия ще започнат на 2 октомври. Има две нива на изпълнение (AX и LX), цветове на каросерията - шест. Началната цена се очаква от 1,2 милиона рупии (близо 15 хил. евро).
От раждането до ден- днешен дължината на Thar не надвишава четири метра (с цел намаляване на данъците), всички врати се отстраняват заедно с покривните панели. Епитетът "Jeep Wrangler for the Poor" остана завинаги.
Родословието на Thar идва от цивилния Jeep CJ-3B от 1953 г., който е лицензиран от индийците под името Mahindra Major (MM540, MM550). Неговият наследник Thar излезе на индийския пазар през декември 2010 г. с два 2,5 дизелови двигателя (DI и CRDe, 105 к.с., 247 Нм), петстепенна ръчна трансмисия, задно или двойно предаване. Новакът привлече с достъпна базова цена от 447 000 рупии (близо 5 хил. евро), брутален външен вид и възможности за трансформация, но той остана нишов модел за феновете на офроуда, конкуриращ се с Maruti Gypsy (дългото Suzuki Jimny). Месечните продажби рядко надвишават 1000 единици. Публиката извън Индия узна за Thar, когато неговата версия Roxor се появи в САЩ.