Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Honda H-RV, Mazda CX-3, Fiat 500X, Opel Mokka, Renault Captur

09.09.2016 09:02 1
1
5506790371

Едно сравнение на модерни малки SUV автомобили с дизелов двигател

Фактът, че напоследък се забелязва значително увеличен интерес към малките автомобили от SUV категорията, не означава непременно, че хората се отправят с тях към някакви приключения сред кал и безпътица. Модата е насочена към града. Малките SUV модели са различни в излъчването си от стандартните автомобили, от които произхождат. Имат по-големи гуми и по-висок просвет (които у нас добавят още предимства), и въобще изглеждат по-едри и по-“cool”. Поради тази причина те често дори се предлагат и без двойно предаване. Затова решихме да съберем на едно место пет такива модела от малкия клас на кратко пътешествие. Най-младият във великолепната петорка е HR-V, с който Honda се завръща в този сегмент след дълга абстиненция.

Fiat, малкият чаровник

На пазара от около година, Fiat 500X ви гледа миловидно със своите кръгловати биксенонови очи (серийни за тестваната версия Lounge, подобно на двузоновата климатична система и технологиите за спазване на лентата и предупреждение при изпреварване) и ви очарова с приятната си задна част. За съжаление, последната осигурява само 1000 л обем при свалени седалки. Удоволствията продължават и с чудесно изработеното арматурно табло с блестящи повърхности, приятното превключване на предавките с топката на лоста и удобно тапицираните седалки. Още множество приятни детайли ви очакват в интериора – от широките отвори на вратите, през множеството малки хромирани рамки, до дебелата тапицерия на седалките. 500Х се усеща солидно в ръцете и може да бъде бърз дори в завоите, но му липсва само последната идея прецизност в кормилното управление. Същото важи и за спирачките. Хубавата вест е, че дори с 18-цолови гуми автомобилът запазва относителен комфорт при напречни неравности, а окачването има съвсем приемливи характеристики като баланс от качества. Мястото отпред е напълно достатъчно, няма недостиг и на задните седалки.

Въпреки нелекото тегло от 1,4 тона дизелът с мощност от 120 к.с. се справя добре при подаване на газ, но средният разход от 6,5 литра на 100 км не е особено нисък. Чарът на автомобила обаче някак измества встрани този недостатък.

Honda, просторният

Нагледно доказателство, че всичко може да бъде и по-добро, е Honda HR-V със същата мощност от 120 к.с. при същия работен обем на двигателя от 1,6 литра. Малкият японец се задоволява само с 5,7 литра на 100 км при същите условия на движение, постига с 0,3 сек по-добро ускорение и със своите 192 км/ч има с 6 км/ч по-висока максимална скорост. Освен това Honda демонстрира какво е възможно да се направи със задните седалки, ако конструкторите пожелаят да осигурят голямо пространство за пътниците. Благодарение на това може да се твърди, че Honda създава един клас сам за себе си. За съжаление, малко рано се появяват аеродинамични шумове, а и моторът издава по-неспокойни звуци, за да поутихне при достигане на нормална постоянна скорост. На криволичещи пътища Honda проявява съвсем друг характер. Късият лост за превключване на предавките, напомнящ за този на Honda S2000, преминава през пътеките си прецизно, а кормилното управление може да се определи като директно. Да, каросерията се клати отчетливо в надлъжна посока, но осеяният с бутони волан доставя истинско удоволствие, а окачването поема изключително хармонично неравностите. Още по-приятно е това в съчетание с комфортните седалки. Отпред хоризонталните части са малко къси за хора с дълги крака, но отзад пътниците попадат в истински лукс върху седалки без излишни контури. Там HR-V предлага на пътниците си гъвкавост и функционалност, каквато не притежава никой друг от конкурентите. По желание автомобилът може да бъде оборудван и с доста скъпата система с изцяло LED светлини.

Mazda, боец лека категория

В Mazda CX-3 LED елементите излизат по-евтино. В нивото Exclusive те даже са стандартни – при това заедно със системи за подпомагане като например асистент за смяна на лентите. CX-3 е малко по-къс от HR-V, но пък защо е толкова по-тесен? Особено в задната част, където пътниците трябва да влизат през малки отвори. Отпред усещането за простор е на ниво, в немалка степен и благодарение на плоските повърхности на арматурното табло, в което преобладава голям централен скоростомер, а оборотомерът е с доста скромни размери.

А това не е честно, защото когато стане дума за мотора, всичко се променя. Дизеловата машина, следваща философията на по-големите си събратя Skyactiv, има 1,5-литров работен обем и ниска степен на сгъстяване. Тя работи толкова приятно и тихо, че човек забравя да превключва на по-висока предавка. Моторът дори обича високите обороти, но с увереност поема и при ниски; при това разходът на гориво е едва 5,8 л/100 км. Дали 105-те конски сили са му достатъчни? Напълно.

Положителна роля за това играе фактът, че автомобилът тежи едва 1200 кг, което се отразява и на спирачния път. Не бива да забравяме и лекотата при взимане на завоите, които въпреки изразеното накланяне и синтетичното кормилно управление доставят истинско удоволствие.

Благодарение на начина на организация, подобен на този при BMW iDrive, управлението на различните функции е логично и приятно. Бутоните за някои допълнителни функции са леко скрити зад волана. Нещо друго, от което да се оплачем? Да. Достъпът до багажното отделение е труден, когато се налага използване на максималния обем, усещането за качество на места е незадоволително, а седалките, макар и с подходящи размери, имат тънки тапицерии, което има последствия след множество сядания.

Opel, германският представител

Сменяме автомобила с Mokka и веднага отбелязваме нещо, което ни впечатлява силно – седалките AGR. Може би с една идея по-високи от нужното, те предлагат за водача и пътника до него изключително удобство. Целият автомобил изглежда добре скроен, с приятно чувство за качество и функционалност. Има достатъчно място за четирима души, обемът на багажника от 356 до 1371 л е добре оразмерен. Малко по-икономичен е Opel в сферата на оборудването, но при доплащане клиентът може да получи богата гама от асистенти, биксенонови светлини, както и различни навигационни и мултимедийни системи.

Нищо не липсва на малкия Opel обаче и по отношение на задвижването. Със своите 136 к.с. Mokka разполага с изобилие от мощност и материализира това си предимство с най-доброто ускорение в теста. Шумът и балансът на работа на 1,6-литровия агрегат са на средно ниво, същото важи и за разхода на гориво (6,4 литра). Комфортът обаче е добър – малкият Opel притежава същата лека нотка на стегнатост като HR-V. Mokka взима завоите прецизно, но без някаква страст, оставяйки приоритета в динамиката на други. Моделът се възприема като честен и надежден служител, на когото могат да бъдат поверени важни задачи, но който няма да е първият поканен, ако става дума за весела вечер с приятели.

Renault, комфортният

За Renault Captur бързината в завоите не е първостепенен приоритет. Малкият автомобил се носи по кривите с известно недозавиване, принуждавайки ESP да се намесва рано. Скромните 110 к.с. допълват впечатлението, че динамиката не първа цел на този SUV модел, който за сметка на това радва очите в интериора с жизнерадостни цветови акценти. Дали това е някакво недоразумение, или пък обещава нещо различно? Факт е, че който търси комфорт, със сигурност ще го намери в този автомобил. Самите седалки не са особено комфортни, но затова пък окачването поема без колебания и абсорбира най-различни видове неравности, поклащайки се като стария R4. Пътниците се наслаждават на равномерно и тихо работещия мотор, който изразходва толкова гориво в теста, колкото и икономичният HR-V: 5,7 литра. Управлението на функциите също не изисква някакви специални умения, а с помощта на новата система R-Link можете да използвате онлайн връзка. Има достатъчно места за разполагане на предмети, задните седалки могат да бъдат сгъвани с ръкохватка.
Тази комбинация от решения за комфорта прави Captur симпатичен, но пък му липсват някои важни системи за подпомагане на водача. Въпреки че заема пето място в класацията, с настройките на окачването си този автомобил е изключително подходящ за условията на градската среда в България.

Текст: Михаел Харнишфегер
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

1. Honda

1. Honda - 390 точки

HR-V предлага много пространство, функционалност, сигурност на пътя и освен това е икономичен. От мотора се усещат вибрации, има какво да се желае по отношение на допълнителното оборудване. Като цяло обаче това е един чудесен автомобил.

2. Mazda

2. Mazda - 387 точки

CX-3 не може да се похвали необичаен простор, функционалността също е на средно ниво. Двигателят обаче е страхотен, безопасността и серийното оборудване също са на висота.

3. Opel

3. Opel - 377 точки

Солидната като качество Mokka се представя балансирано във всички дисциплини, а по отношение на седалките е абсолютен лидер.

4. Fiat

4. Fiat - 375 точки

Солидно изглеждащият 500Х се бори със съперниците си с много оборудване за парите си и с приятна аура. Спирачките, усещането за простор и комфортът могат да бъдат на по-високо ниво.

5. Renault

5. Renault - 363 точки

Динамичните таланти и системите за асистенция не са приоритет за Captur. В България обаче на преден план излиза комфортът на лош път, а в това отношение Captur е първенец. Към това се добавят приятен мотор и ниски експлоатационни разходи.


Технически данни

1. Honda 2. Mazda 3. Opel 4. Fiat 5. Renault
Работен обем 1597 куб. см 1499 куб. см 1598 куб. см 1598 куб. см 1461 куб. см
Мощност 88 кВт (120 к.с.) при 4000 об./мин 77 кВт (105 к.с.) при 4000 об./мин 100 кВт (136 к.с.) при 3500 об./мин 88 кВт (120 к.с.) при 3750 об./мин 88 кВт (110 к.с.) при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
300 Нм при 2000 об./мин 270 Нм при 1600 об./мин 320 Нм при 2000 об./мин 320 Нм при 1750 об./мин 260 Нм при 1750 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,3 сек 10,4 сек 9,8 сек 10,6 сек 11,1 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
37,3 м 36,5 м 37,3 м 38,2 м 37,5 м
Максимална скорост 192 км/ч 177 км/ч 190 км/ч 186 км/ч 280 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
5,7 л/100 км 5,8 л/100 км 6,4 л/100 км 6,5 л/100 км 5,7 л/100 км
Базова цена 46 990 лева 45 980 лева 42 600 лева 39 550 лева 36 590 лева
Коментари

Koycho Koychev
Макс. скорост на Рендето 280 км/ч!!! Каква ракета само :) :) :)

comments powered by Disqus