Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Manhart MHX5 700: 730 к.с. за BMW X5 M Competition

15.06.2022 16:10

Ако 625 к.с. и 750 Нм ви се струват малко, във Вупертал имат предложение за вас

С усилията на тунерите от Manhart спортният SUV на BMW придобива доста по-внушителен външен вид и ускорение. Сега има и още по-големи колела.

Manhart MHX5 има „700“ в името си – това е много ясна индикация за моторния потенциал на SUV модела. Понеже със само 625 к.с. и максимален въртящ момент от 750 нютонметра на стандартния агрегат много собственици все още се чувстват недостатъчно моторизирани. Няма проблем за тунера Manhart от Вупертал – тъй като той има в своята гама правилния еликсир за мощ на 4,4-литровия V8 агрегат с два турбокомпресора.

Това е нов двигателен софтуер, който върши своята работа или чрез допълнителен контролен блок, или директно зареден в оригиналната електроника. Така или иначе, пренаредените битове и байтове усилват V8 мотора до 730 к.с. и повишават максималния въртящ момент до 900 нютонметра. Освен това Manhart монтира нова изпускателна система, изработена от неръждаема стомана – с четири 100-милиметрови изпускателни тръби и оборудвана с управляеми клапи. По желание могат да се монтират и нови изпускателни тръби без катализаторна вложка и със заместваща тръба за бензиновия филтър за твърди частици. И двете мерки обаче не са разрешени в Германия и следователно са предназначени за износ.

Две алтернативи за колела с 22 и 23 цола

Благословията на германските власти обаче получават фирмените джанти Concave One. Предлагат се със сатинирано черно покритие и с размери 10,5x22 цола и предоставят място за гуми 295/30 на всички колела. Джантите на Hamann Anniversary Evo Black Line са с един размер по-големи – 11x23 цола, и изискват гуми 315/25 ZR23. Зад тях Manhart инсталира по желание подсилена спирачна система и шаси, което може да се регулира по височина с помощта на винтово окачване H&R.

Също незадължително, но като възможност и при желание се предлагат и визуалните доработки за X5. Стандартният преден капак се заменя с карбонов аналог с интегрирани GTR отвори за  въздух; тази част обаче също няма благословия на TÜV. Като карбонов бонус за предната престилка Manhart е подготвил нов преден спойлер. От карбон са изработени и капаците за страничните огледала и облицовките на праговете от две части с малки допълнителни аеродинамични елементи. Карбоновият пакет е допълнен със спойлер от две части за капака на багажника и напълно преработена дифузорна вложка за задната престилка, в която задната светлина за мъгла е интегрирана в средата.

Не трябва непременно да е черно и златисто

Двата фотомодела в галерията доказват, че дори и тунингован автомобил от Manhart може да бъде поръчан с  различни цветове. Версията в тъмносиньо и черни карбонови акценти е също толкова привлекателна, колкото и нейният аналог с типичния за Manhart външен вид с черен основен цвят, подчертан от декоративен комплект със златисти елементи. При поискване Manhart адаптира интериора към този облик. Ако предпочитате всичко да е по-сдържано, можете да поръчате само нови лостчета за смяна на предавки, изработени от карбон облицовки за спиците на волана и подови постелки Manhart.

 

Текст: Ули Бауман, Томас Харлоф 
Снимки: Manhart

Коментари
comments powered by Disqus