Какво ще се получи, ако кръстосате BMW M3, M5 и комби версията на третата серия? Manhart Racing ви дава крайния резултат с BMW M3 E91.
Както вероятно мнозина от вас знаят, BMW не предлага M3 във версия комби. BMW няма и десетцилиндров V-образен двигател за последната генерация на М3. Немските тунери от Manhart Racing обаче са запретнали ръкави и са сложили под капака на стандартната „тройка“ петлитровия V10 от M5 Е60. И ако тази промяна ви звучи прекалено оптимистично, то препрограмираният блок за управление на двигателя и изпускателната система от неръждаема стомана HJS вероятно ще ви се сторят чисто безумие, тъй като максималната мощност на петлитровия мотор достига 550 к. с.
Седемстепенната SMG трансмисия и диференциала с ограничено приплъзване са заимствани директно от M5 E60, докато осите, резервоара, кормилната уредба и някои други компоненти – от М3. Благодарение на тази кръстоска автомобилът на Manhart Racing ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди и достига максимална скорост от 324 км/ч.
Койловър окачването е на Bilstein, а спирачната система - на Stoptech. Предните дискове, чийто диаметър е 380 мм, разчитат на шестбутални апарати, докато задните (355 мм) са оборудвани с четирибутални. Те се крият зад 20-цоловите колела RÄD Monza, които контактуват с пътя посредством нископрофилните гуми Hankook S1 Evo с размери 255/30ZR20 и 295/25ZR20.
Промените под капака на стандартната „тройка“ във версията комби са повече от драстични, но по отношение на оптиката от Manhart Racing са се придържали към здравия разум. Бодикитът е аналогичен на този при M3, като дори и т. нар. пауърдом (раздутият преден капак) е налице. В интериора впечатление правят естествената кожа, тапицерията от алкантара, карбоновите панели и спортните седалки с функция за подгряване.
Може да поръчате готовия BMW M3 E91 директно от Manhart Racing срещу 120 000 евро, като немският тунер предоставя възможност и за ъпгрейд на стандартната трета серия във версията комби. Цената за доработката обаче не е спомената.