Mansory изстрелва plug-in хибридното Ferrari в орбитата на четирицифрена мощност. Но F9XX трудно се разпознава като бивш SF90.
Днешната номенклатура на благородния тунер Mansory е подобна на външния вид на модифицираните автомобили на марката от Фихтелгебирге: първо трябва да свикнете с нея. Но след като тази стъпка бъде направена, се появява смисъл – донякъде. Например от една година познаваме Mansory F8XX, който е базиран на Ferrari F8 Tributo. И така, какво е името на предложения от Mansory вариант на Ferrari SF90 Stradale? Разбира се, F9XX! Логично, нали?
„Ха, това не беше ли Ferrari?!“ – минава ли ви нещо такова през ума? Всъщност това не се вижда веднага от всяка перспектива, но е вярно: истинско купе SF90 Stradale е подложено на цялостно преобразуване в стил Батмобил, като откритият Spider също е претърпял подобна трансформация.
Бодикит "Кован карбон".
При поглед отстрани елегантността на серийния автомобил започва да се губи. Mansory приписва на назъбените прагове положителни аеродинамични ефекти; дали това се отнася и за естетиката на бившето Ferrari, зависи от окото на наблюдателя/наблюдателката. Майсторите от Северна Бавария са обковали страничните отвори за въздух над задните калници с материал, наречен "кован карбон"; почти всички допълнителни части са направени от олекотени материали с камуфлажен вид.
Задната част на Mansory F9XX е особено, как да го кажем, импозантна.
Дори „качулката“ с отвор за въздух, която по обясними причини липсва при Spider, и увенчаният от нея капак над двигателя са направени от "кован карбон". Mansory предлага чудовищните задни компоненти както за открития, така и за закрития SF90. Независимо дали със задната престилка, XXL спойлера или двойния дифузор – в тази зона екипът около шефа на компанията Курош Мансори отново опипва границите на добрия вкус.
Повече мощност за двигателя с вътрешно горене
Серийните 780 к.с. и максимум 800 нютонметра при F9XX са нараснали до 980 к.с. и точно толкова нютонметра. В комбинация с трите непроменени електрически мотора това води до системна мощност от 1100 вместо 999 к.с. Тунерът не посочва общ въртящ момент, но той също би трябвало да е над стандартното ниво от 1200 нютонметра.
Какво точно са направили инженерите на Mansory с двигателя с вътрешно горене, очевидно е предмет на конфиденциалност. Затова пък фирмата за тунинг охотно обявява до какви динамични характеристики води това: твърдят, че моделът на Ferrari с четири задвижващи колела ускорява от нула до сто за 2,4 секунди, а максималната скорост е 355 км/ч. Това звучи впечатляващо на пръв поглед, но не се отличава много от стойностите при серийния автомобил, който с 2,5 секунди и респективно 340 км/ч почти не е по-бавен.
Много черно и малко жълто: външната цветова схема намира отражение и в интериора на F9XX.
Ковани джанти с нов дизайн
Mansory си спестява технически подробности и по отношение на "адаптираните компоненти на ходовата част" на F9XX. Баварците говорят само за аеродинамично оптимизираните, ковани и боядисани в черно джанти, които представят новия дизайн "YT.5 Air".
Цветовата схема в стил Батман намира продължение и във вътрешността. Тунинг специалистите използват черна кожа до последния ъгъл на пилотската кабина, в която на места има жълти акценти. Там, където няма кожа, окото почти със сигурност ще съзре карбон.
В кабината на Spider хората от Mansory използват небесносиня и бяла кожа.
В Spider пък преобладава нежното небесносиньо. По принцип Mansory възнамерява да достави всеки F9XX като уникат, поради което вероятно ще видим всеки интериор само веднъж.
Разбира се, всички лога на Ferrari също са изчезнали. За да е ясно: това вече не е SF90 Stradale, а Mansory F9XX. Ще свикнем с името. А с визията? Не е сигурно.