Тестовият пилот на Ferrari Марк Жене представи обновеното гориво Shell V-Power на официална пресконференция в хотел „Шератон” днес.
Близо 60 години Shell и Ferrari са стратегически партньори. Благодарение на успешното сътрудничество италианският тим печели дванайсет от общо петнайсетте си титли при пилотите във Формула 1 и девет шампионски отличия при конструкторите (от общо 15). Симбиозата между двете компании води до впечатляващи резултати не само на пистата, но и във всекидневния ни живот. Доказателство за това е обновеното гориво Shell V-Power, което самият Марк Жене представи днес в България.Може и да звучи странно, но горивата, които Shell предлага на пазара, и тези, които Ferrari използва в стартовете за Формула 1, са почти идентични. Според думите на Джоан Смит, специалист в отдел „Технологии на автомобилните горива” на Shell Global Solutions, става въпрос за не повече от един процент разлика (тук изключваме добавката от 5,75% биогирово, която през този сезон е задължителна във Формула 1). На базата на най-добрата „лаборатория” – стартовете от веригата Гран при, Shell предлага на своите крайни клиенти един наистина качествен продукт – Shell V-Power.
Две са основните предимства на Shell V-Power спрямо конкурентните горива. Специално разработената технология за намаляване на триенето (Friction Modification Technology) повишава ефективността на двигателя, а почистващата формула се грижи за неговия дълъг живот, предпазвайки клапаните от натрупване на нагар. При версията V-Power Racing (100 октана) по-устойчивото на самовъзпламеняване гориво гарантира равномерна работа на двигателя и отлична динамика във високите обороти.
Владо Илиев, ръководител на сектор „Автомобилен и мотоциклетен спорт” в НСА и баща на най-добрия ни рали състезател Митко Илиев, сподели мнението си за новите горива малко преди Марк Жене да се появи в залата. „Няма да ви занимавам с техническите характеристики, а ще говоря като потребител. Първото впечатление, което остави у мен новото гориво на Schell, е лекотата с която работи двигателят. Аз, като човек, който се грижи за подготовката на състезатели, много често срещам трудности с това да ги науча да усещат двигателя и да контролират прецизно работата му. С продукта на Shell този процес става много по-лесен. Високооктановите горива отдавна вече не са само част от моторните спортове. Тяхното предимство пред класическите варианти е огромно. Не толкова по отношение на крайната мощност, а главно заради равномерната работа и по-дългия живот на двигателя.”
Естествено фокусът на днешната презентация бе насочен към тестовия пилот на Ferrari Марк Жене, който се появи в края на официалното събитие. След класическите встъпителни слова 34-годишният испанец обясни какъв е ефектът от използването на обновените горива на Shell. „Освен че намаляваме средния разход и можем по-дълго време да останем на пистата с определено количество гориво, се подобрява и ефективността на двигателя, особено във високите обороти. Естествено, че и надеждността също е от съществено значение. Благодарение на технологията за намаляване на триенето може да сме сигурни и в този показател.”
Марк разкри, че Shell променя горивото средно 3-4 пъти в рамките на един сезон. Благодарение на последната еволюция максималната мощност на двигателя Ferrari 056 е увеличена с 5 конски сили. „Разбира се, 5 конски сили са по-малко дори и от един процент спрямо върховата мощност на агрегатите във Формула 1, но разликата се усеща, двигателят е по-отзивчив”, разказва Жене.
Много други интересни подробности относно партньорството между Shell и Ferrari разкри Марк по време на пресконференцията. Не пропусна успеха на своя брат Джорди Жене, който миналия уикенд спечели четвъртата си победа в WTCC шампионата, разказа за програмата на Peugeot в сериите „Льо Ман” и „24-те часа на Льо Ман” и отрече слуховете, че Фернандо Алонсо може да се присъедини към Скудерията. За тях обаче може да научите в майския брой на auto motor und sport.