В стратегията Renaulution спортният бранд (да не се бърка с Alpina) е обявен за флагман
Псевдо-спортните версии на RS Line (гамата на Renault Sport) ще бъдат сменениот модификации, наречени Alpine. Това заяви изпълнителният директор на Renault Лука де Мео в интервю за Automotive News: „Според моя опит конфигурациите с динамичен и спортен външен вид са по-популярни на пазара. Мисля, че трябва да продължим в тази посока. Благодарение на Alpine Line, до 25-30% от нашата гама ще бъдат оборудвани на високо ниво, където се печелят основните пари. "
В стратегията Renaulution марката Alpine (да не се бърка с Alpina) е обявена за флагман, който трябва да „обедини“ две моторни подразделения - RSC (Renault Sport Cars) и RSR (Renault Sport Racing) с отбора на Формула 1 със същото име. „Alpine ще обедини три марки заедно като предприятие от следващо поколение, за да ги превърне в мощен бизнес с чисто електрическа гама“, обещава изпълнителният директор на Alpine Лоран Роси.
От 2017 г. марката Alpine има само един модел Alpine A110 с две врати, който, заедно с базовата версия Pure (на снимката), има версии Légende, A110S, Légende GT и Color Edition. Цените са от порядъка на 58 000–71 000 евро. За 2020 г. са продадени 1338-1343 купета.
Предстоящи електрически автомобили Alpine: горещ хечбек от сегмент B върху платформата CMF-B EV (вероятно „горещ“ Renault 5), спортен кросоувър от клас C върху платформата CMF-EV „талига“ (вижте Megane eVision ), ореол автомобил и наследник на купето A110, разработен с помощта на Lotus (собственост на Geely).
Говорейки пред журналисти, Лука де Мео, бивш шеф на SEAT, каза: „Както при марката Cupra, така и аз ще намеря общ език между марката Alpine и някои модели на Renault. Разбира се, няма да я търся във фургоните Kangoo или Espace." Междувременно заводът в Диеп произвежда А110 с 386 души, които не са сигурни за бъдещето на завода. Де Мео заяви, че би било неподходящо да се използва цял завод за един нишов модел: „Не знаехме какво да правим в края на жизнения цикъл на A110. Просто нямаше идеи. След като Alpine бе възобновен, ще намеря най-доброто решение за предприятието в Диеп."
Връщайки се към емблемата RS Line, да не забравяме Megane RS, чиято кариера изглежда свършва завинаги... Обозначенията Alpine ще бъдат първите, които ще изпробват е хечбекът Clio RS Line. „Трябва да сложим край на носталгията по Alpine и да използваме марката като възможност да се проектираме в бъдещето“, посочва де Мео. Спасявайки Cupra, той всъщност жертва Seat. Бляскавата Cupra е загуби бойния си образ и като пара в свирка пуска всички спортове в декор. Alpine ще направи същото с единствената разлика, че не може да поеме Renault. Засега така или иначе. 2025 изглежда като повратна точка, когато Alpine празнува своята 70-годишнина.