А бордът на Renault иска да види Лука де Мео като следващ президент на компанията
Изпълнителният директор на SEAT Лука де Мео сподели пред журналисти, че марката Cupra ще бъде фокусирана върху SUV сегмента и няма смисъл да очаквате от нея „горещи“ спортни автомобили: „Кросоувърите се наричат sport utility vehicles, затова представляват нова концепция за спортност. Купе кросоувърите ни предлагат непрактични две врати, в които едва бихте могли да се поберете. Да, те са бързи, впечатляват с управлението поради ниския център на тежестта и т.н. Но всичко това е в миналото."
Според функционера аргументите за спортните автомобили са емоционални, а не рационални. „Нямам право да харча няколкостотин милиона само за спортен автомобил, за да продавам по-късно 15 000 бройки на загуба [...] Сега има други приоритети, SEAT продава 500 000 автомобила годишно и не мога да си позволя такъв лукс, въпреки че ми харесва ".
Cupra вече представи три SUV-а - бензиновия Ateca, хибридния Formentor и електрическия Tavascan (на снимката). Горещият хеч Cupra Leon предстои да дебютира през 2020 г., но сега изглежда това няма да се случи.
Говорейки за кулисите на Cupra, Лука де Мео казва: „Исках да създам бизнес въз основа на спортното подразделение, за да го спася от моя наследник, който ще каже „ Състезания? Не ни е нужно това”. Бизнесът може да финансира автомобилния спорт. Това беше първоначалната идея. Сега тя прерасна в нещо повече “.
Междувременно бордът на директорите на Renault иска да види Лука де Мео като следващ президент на компанията. Според Automotive News Клотилда Делбос, която през октомври стана временно изпълняваща длъжността след отстраняването на Тиери Болоре, не е доволна от борда, защото "тя се смята за новобранец в бранша и има само финансов опит". Де Мео започна кариерата си в Renault и владее френски език. Освен това той твърди, че се е ангажирал с подкрепата на френското правителство (най-големият акционер на Renault с 15-процентов дял). Единственото нещо, което обърква Renault при 52-годишния бизнесмен, родом от Италия, е неговото задължение да не се конкурира с VW Group. Друг високопоставен кандидат Патрик Колер от компанията Faurecia бе освободен от съвета на директорите.