Според експерти една от жертвите на преструктурирането ще бъде бюджетната Datsun
Екипът на новия шеф на Nissan Макото Утида ще се откаже от нерентабилни продукти и ще закрие монтажни линии. Това е "планът за възстановяване на производителността ", който трябва да изведе компанията от кризата. Реформата ще удари по-силно развиващите се пазари, за да освободи бизнес ресурси в големите заводи в САЩ и Китай. Според Reuters една от жертвите на преструктурирането вероятно ще бъде бюджетната марка Datsun. Освен всичко друго, тя е обвинена в "кражба на продажби": евтини малки автомобили обезкуражават купувачите от Nissan.
Възраждането на марката Datsun, което започна през 2012 г. като част от плана Power 88, беше идеята на компрометирания Карлос Гон, който лично лансира марката в Индия, Индонезия, Южна Африка и Русия. След ареста и свалянето на функционера неговото „наследство“ системно се изчиства от алианса.
В Русия Datsun е представен от моделите DO и mi-DO, построени на базата на Lad. През 2018 г. марката продаде 20 559 автомобила (-16%). За деветте месеца на 2019 г. седанът на цена от 490 000 рубли намери 14 310 купувачи, а хечбекът (555 000 рубли) само 2204. Третият модел (SUV) остава обещаващ.
На индонезийския пазар марката има седемместен кросоувър Datsun Cross, докато в Индия гамата се състои от два хечбека и компактен миниван: redi-GO, GO и GO +.
Според Reuters оптимизацията е поверена на старши вицепрезидента Юни Секи, който наблюдава всички пазари с фабрики, с изключение на Китай, за намаляване на производството. Не се планира да бъдат закрити всички фабрики или да се изтеглят предприятия от която и да е държава. Сред задачите - премахване на порочната практика за продажба на автомобили с големи отстъпки в корпоративните паркове. Карлос Госн постигаше тези цели на всяка цена и даваше автомобили за нищо, което подкопаваше образа на Nissan. Очаква се Юни Секи да разкрие мащабен план по-късно този месец. Реформата ще отнеме около година.