Това означава отхвърляне на създаване на уникални модели и поетапно съкращаване на гамата
Очакваше се в гамата на марката Infiniti от 2021 г. да останат само хибриди и електрически автомобили, след което да продължи да се конкурира с голямата немска тройка в премиум сегмента. Въпреки това, оптимизацията, стартирана от компанията -майка Nissan, отрежда на марката различна роля - кротък „последовател“. Ашван Гупта, оперативен директор на марката, в интервю за Automotive News определи бъдещето на Infiniti като „Nissan plus по отношение на продуктите и технологиите“. За производителя това на теория означава отхвърляне на създаване на уникални модели, поетапно съкращаване на гамата и връщане към подобряване на съществуващите модели на Nissan. Ашвани Гупта обещава да направи Infiniti "отново голям" до 2023 г.
Доколкото целият алианс ще премине на платформата CMF, седанът и купето на Infiniti със задно задвижване ще приключат своето съществуване: после след Q70 постепенно ще подадат оставка Q50 и Q60. В края на жизнения цикъл моделите имат право да разчитат на хибридна e-Power инсталация.
Концептите от серията Inspiration (Q, Qs, QX) трябваше да се превърнат в сериен електромобил и два хибрида. Ако сега имат шанс, то тогава ще бъдат под марката Nissan, която е определена за "лидер" в инсталациите e-PowerTrain на платформата CMF-EV.
Марката, която вече напусна Западна Европа, ще се съсредоточи върху САЩ и Китай. Изглежда нещата няма да достигнат пълна загуба на независимост и сливане с Nissan, но компанията-майка ще вземе всички постижения на премиум марката за себе си за използване на масовия пазар. Това важи и за сътрудничеството с Daimler, което въпреки това продължава. Онзи ден Жан-Доминик Сенар каза, че съюзът с конкурент се засилва, вижда много, много положителни стъпки.
За по-малко от година и половина Infiniti четири пъти сменя президента си. В средата на май компанията се ръководи от човек от Nissan - Пейман Каргар, от когото се очаква средносрочен план след два месеца.
Сега автомобилите Infiniti се произвеждат в шест завода: два в Япония, два в Китай и по един в Мексико и Съединените щати. Как сега се преразпределят тези предприятия, не е ясно. Актуалната гама се състои от пет модела: Q50, Q60, QX50, QX60, QX80. В началото на гамата е купето QX55, което не се различава много от QX50. Глобалните продажби през 2019 г. възлизат на 188 994 единици (-24%), докато в САЩ, където работят 202 дилъри, са продадени 117 708 автомобила (-21%). В Русия за същия период са реализирани 3479 бройки (-25%).