Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall и DS могат да избират кой от моделите да бъде електрически
Групата PSA, която има възможността да предлага семейни автомобили от C-сегмента под формата на плъгин, хибриди или електрически, предоставя пълна свобода на отделните марки в състава си да решават кое е най-доброто решение, сподели шефът на отдела за ниски емисии та концерна Ан-Лиз Ришар.
„C-сегментът наистина е в центъра на пазара“, казва Ришар пред журналисти. „Може да има много възможности: понякога това е единственият автомобил [в домакинството], понякога не. В момента както EV, така и хибридите са подходящи [за сегмента] и могат да намерят клиенти. “
Към днешна дата новит градски автомобили от PSA, като DS 3 Crossback, Peugeot 208 и Opel (Vauxhall) Corsa, предлагат електрическа опция. По-големите модели се предлагат с хибридно задвижване - например DS 7 Crossback, Peugeot 3008 и Opel (Vauxhall) Grandland X. Автомобилите, поподаще в тези два сектора, като следващия Peugeot 308, имат по-малко ясно определена стратегия.
Ришар казва: „В рамките на PSA автомобилите от C-сегмента могат да се произвеждат върху две платформи - eCMP или EMP2, така че марките могат да имат избор да станат изцяло електрически или plug-in хибрид. По-скоро решението е на марката да избере кое е по-доброто.“
Ришар разкри бъдещото намерение да адаптира платформата EMP2 , за да бъдат подкрепиени електромобилите, но казва, че PSA „ще разгледа какво казват клиентите и как се развива пазарната среда, преди да да бъдат направени всякакви промени“.
Peugeot се фокусира върху 308 PHEV; Citroën C4 става електрически
Стана известно, че следващото поколение на Peugeot 308 ще се появи през 2022 г. и ще стъпи върху актуализирана версия на актуалната платформа EMP2. Съперникът Ford Focus ще предложи две хибридни опции - икономичен модел със задвижване на предните колела и по-скъпа модификация с четири двигателни колела с 300 к.с. или повече.
Въпреки това, Citroën ще предложи нов електрически модел(независимо от това ще продължи да предлага бензинови и дизелови двигатели) базиран на CMP, позициониран в C-сегмента, заместващ C4 и C4 Cactus, който трябва да бъде представен през следващите седмици. Не е ясно кой път ще извърви подобният по габарити Opel (Vauxhall) Astra за следващото си поколение .
Ришар също призна, че "има място за по-малките автомобили [модели от A сегмент], които трябва да бъдат електрифицирани", но каза, че решението за създаването на нов Peugeot 108 все още не е взето, признавайки, че ще бъде "наистина трудно да бъде определен правилният баланс между автономен пробег и цена”.
Peugeot обмисля предлагането на по-евтин вариант на e-208, но Ан-Лиз Ришар казва, че компанията смята, че „клиентите трябва да бъдат убедени, че имат достатъчно голям избор, а ние искаме да отидем с автономен пробег, който може да премахне бариерата пред покупката на електрически автомобил ”.