Херберт Дийс оглави концерна, ще ръководи и лекотоварната гама на автомобилния концерн
Концернът Volkswagen предстои да бъде цялостно преструктуриран след скандала с отработените газове при дизеловите автомобили. Най-важната новина: Херберт Дийс става главен изпълнителен директор на мястото на Матиас Мюлер и допълнително ще ръководи леките автомобили на VW. Главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме става директор производство на VW. Многобройните марки са групите Volumen, Premium и Super-Premium.
Управителният съвет и Надзорният съвет на Volkswagen AG приеха в четвъртък (12.4.2018 г.) цялостно преобразуване на управленската структура на концерна. Както бе съобщено миналия вторник в служебното изявление, досегашният главен изпълнителен директор на концерна Матиас Мюлер се оттегля с незабавно действие. Надзорният съвет назначи за негов приемник Херберт Дийс.
Назначено е ново ръководство на концерна
Председателят на Надзорния съвет Ханс Дитер Пьох в изявление на автомобилния производител изрично благодари на Мюлер за неговата лична ангажираност: "Матиас Мюлер свърши отлична работа за концерна Volkswagen. Той зае поста главен изпълнителен директор от есента на 2015, когато компанията беше изправена пред най-голямото предизвикателство в своята история. Той не само, че е управлява Volkswagen надеждно през този период, но и заедно с екипа си стратегически преструктурира концерна, инициира културни промени и се ангажира с голяма лична ангажираност да гарантира, че концернът Volkswagen не само остава на пистата, но и е по-силен отвсякога. Той заслужава благодарността на цялата компания ".
Надзорният съвет назначи и двама нови управители на концерна. Както гласи изтеклата предварителна информация, главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме ще стане част от висшия мениджърски екип. Освен задълженията си в Porsche, той ще стане директор производство. Освен това бившият генерален секретар на борда на директорите Гунар Килиан ще поеме отдела човешки ресурси от Карлхайнц Блесинг, който ръководи този отдел от началото на 2016. "Блесинг се оттегля от борда по взаимно съгласие, но продължава да бъде на разположение на компанията като консултант до изтичане срока на трудовия му договор", заявиха от VW. Блесинг е доверено лице на силния работнически съвет на VW Бернд Остерло. Остерло и Дийс вече са се захванали със санирането на марката, Дийс не се смята за голям приятел на IG Metall.
Друга промяна в борда е Франсиско Хавиер Гарсия Санц, който отговаряше за снабдяването, напуска компанията по свое желание. Комисариш става ръководител снабдяване на марката VW, Ралф Брандщедтер изпълнява две длъжности по съвместителство.
Три нови групи автомобили: Volumen, Premium, Super-Premium
Наред с преструктурирането на ниво борд, ще бъдат пуснати и нови групи на марката. Дванадесетте марки автомобили са групирани в три групи. Като цяло концернът е разделен на шест бизнес сегмента и регион Китай. Например групата Volumen се оглавява от марката Volkswagen (ръководител в лицето на главен оперативен директор трябва скоро да се определи), към това се присъединяват Seat и Skoda, а Audi е сам в групата Premium и съответно ще се оглавява от боса на Audi - Рупeрт Щадлер. Porsche, Bentley и Bugatti са ситуирани в групата Super Premium, като в бъдеще ще се присъедини и Lamborghini. Което означава, че марката за спортни автомобили вече няма да зависи от Audi. Ръководителят на топ групата е главният изпълнителен директор на Porsche Оливeр Блуме. Как Ducati ще се впише в портфолиото на концерна, зависи от това как марката ще се позиционира в бъдеще - като Premium или електрическа марка, заяви Дийс. Освен това планът за преструктуриране предвижда групата „Truck & Bus“ да се отдели като отделно регистрирано холдингово дружество.
Председателите на борда ще поемат отговорностите за управление на марковите групи. Херберт Дийс отговаря в тази реорганизация за иновациите в концерна и научните изследвания, Руперт Щадлер отговаря за пласмента в концерна, а Оливер Блуме за производството.
По този принцип ще бъдат разпределени други корпоративни функции. Автомобилът IT, поради особеностите на мрежата ще се ръководи от самия Херберт Дийс, компанията IT - от Франк Уитър. В бъдеще поръчките и компонентите ще бъдат ръководени от един отдел, управлението ще бъде скоро определено.
Това ново разпределение поема управлението в концерна, използва обединение на отделните оперативни единици и ускорява решенията, се казва в прессъобщение на VW.
Скритите причини: управителното тяло действа зле на кризисната комуникация
Още преди заседанието на Надзорния съвет имаше огромни разногласия относно начина, по който беше извършено напускането на Матиас Мюлер. Според Automobilwoche ръководителят на снабдяването Санц не искаше повече да работи под ръководството на Херберт Дийс. Също така страната на работниците не би трябвало да участва в процеса на вземане на решения, по-специално Надзорният съвет е критикуван поради лошата комуникация. - никой не знаеше какво става. Това беше лудост, какво се разиграваше там, "заяви запознат пред Ханделсблат.
Няколко членове на борда на директорите в концерна също са засегнати: "Начинът, по който бе обявена смяната е неописуем", обяснява един от водещите мениджъри на концерна пред Ханделсблат. Освен това изданието описва също така, как шефът на надзорния съвет Ханс Дитер Пьох е информирал Управителния съвет за смяната на управлението във вторник и как Дийс вече е изложил свои собствени подробни планове на това заседание - в присъствието на все още действащия шеф на VW Мюлер. Това предварително обявяване бе прието с недоволство, главният финансов директор Франк Уитър беше възмутен.
Председатели на борда на Volkswagen AG
Име Период
Хайнрих Нордхоф 1960 до1968
Курт Лоц 1968 до 1971
Рудолф Лайдинг 1971 до1975
Тони Шмюкер 1975 до 1982
Карл Хан 1982 до 1993
Фердинанд Пьох 1993 до2002
Бернд Пишедсридер 2002 до 2006
Мартин Винтеркорн 2007 до2015
Матиас Мюлер 2015 до 2018
Херберт Дийс от 2018
Началото на края
В свое задължително служебно съобщение компанията VW обяви във вторник (10.04.2018) "като се има предвид по-нататъшното развитие на управленската структура на концерна, което ще бъде свързано с персонални промени в Управителния съвет и с промени в разпределението на отговорностите между ресорите. Това може да включва промяна в длъжността на главния изпълнителен директор. "
Главният изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер е съобщил също така пред VW за готовността да участва в промените. От кръговете на Надзорния съвет стана ясно, че Мюлер, който е на поста от есента на 2015, е обвинен в нерешителност. 64-годишният не изигра добра роля в разигралия се в миналото скандал с отработените газове на VW, договорът му продължава до 2020.
Семействата на собствениците (водени от Волфганг Порше и Ханс Михел Пьох) са планирали отдавна промяна в ръководството. Ръководителят на Надзорния съвет Пьох трябва да е бил включен от самото начало.
Автомобилният холдинг Porsche SE, в който семействата Porsche и Piëch държат около 52%, обявиха в кратко изявление, че промените в Управителния съвет на Volkswagen AG ще доведат също така и до съответна промяна в Управителния съвет на Porsche Automobil Holding SE, Щутгарт." В този борд участват освен Ханс Дитер Пьох и Манфред Дьос, Филип фон Хаген и главният изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер. На 3 май2018 в Берлин ще се проведе редовното Общо събрание на концерна.