До края на юни ще бъде консервиран заводът в Санкт Петербург, а предприятието в Калининград приключи работа още през февруари
Opel и Chevrolet обявиха оттеглянето си от руския пазар. Това решение беше взето поради изключително ниските продажби в края на 2014 г. и началото на 2015. Opel се изтегля изцяло от Русия. До края на юни ще бъде консервиран заводът в Санкт Петербург, а предприятието в Калининград приключи работа още през февруари. Сглобяването на други автомобили от тази марка в заводи на GAZ ще приключи до края на годината.
Chevrolet ще продължи да продава в Русия само най-скъпите си модели: Corvette, Tahoe, и Camaro.
Смесеното предприятие между АвтоВАЗ и GM-Avtovaz ще продължи да работи, но проектът за строителство на завод за производство на второ поколение на Chevrolet Niva е преустановен.
Що се отнася до Cadillac, който също е част от концерна General Motors, тази марка ще продължи продажбите си в Русия. GM ще се фокусира върху продажбите на премиум марките Chevrolet и Cadillac. Дилърската мрежата ще бъде преструктурирана до края на годината. Сервизът и доставките на резервни части за марките ще продължават, обещава компанията.
Моделната гама на Opel е представена на руския пазар шест модела: хечбека Astra с три и с пет врати, седан и комби; Insignia хечбек версия, седан, комби и Country Tourer; кросоувърите Antara и Mokka; минивановете Meriva и Zafira. В допълнение, достъпни са и спортните модификации Astra GTC и Insignia OPC.
Chevrolet продава в Русия компактния Spark, хечбека и седана Aveo, Cruze (седан, хечбек, комби), Cobalt, Malibu, кросоувърите Captiva, TrailBlazer и минивана Orlando.
Повечето от моделите на General Motors се произвеждат в руските заводи. Предприятието Автотор в Калининград прави Opel Zafira, Meriva, Insignia и Chevrolet Aveo. В General Motoros Auto в Санкт Петербург сглобяват Chevrolet Cruze и Captiva; Opel Antara, Astra и Mokka. Във фабриката в Толиати произвеждат Chevrolet Niva.
Въпреки обявеното изтегляне от Русия, Opel и Chevrolet ще продължат да изпълняват гаранцията, както и доставката на резервни части и сервиз.
Според Асоциацията на европейските предприятия продажбите на Opel и Chevrolet в Русия започнаха да намаляват още в края на 2013 г., въпреки че за годината като цяло Opel все още успяваше да запази продажбите на същото ниво, докато продажбите на Chevrolet през 2013 г. паднаха с 15%. През 2014 г. спадът в продажбите на двете марки се ускори: за цялата 2014 Opel успя да запази статуквото на годишна база през ноември. До края на 2014 г. продажбите на Opel в Русия намаляха с 20%, а продажбите на Chevrolet - с 29%.
В началото на 2015 г. продажбите на двете марки просто се сринаха, сочи статистиката. През януари Chevrolet загуби 68%, а Opel - 75% през февруари. Загубите на Opel надхвърля 80%, а Chevrolet - над 70%. В резултат на това нито един модел на Opel не успя да се задържи в списъка на 25-те най-продавани коли в Русия, Chevrolet е представен в този списък само с модела Niva.
В средата на март 2015 г. смесеното предприятие GM-Автоваз спря строителството на завода в региона Самара, който трябваше да произвежда ново поколение на автомобила Chevrolet Niva.
Дилърите все още не са получили официална информация за изтеглянето на марките в състава GM от Русия.