Maserati представиха официално наследникът на Gran Turismo и вече е ясно как ще изглежда спортния модел на марката, а цени и дати предстоят.
Първите снимки на Maserati Gran Turismo показват, че пропорциите на спортното купе, което се предлага от 2007 г., остават същите като в предшественика. Дизайнът с дълъг преден капак, плавна линия на покрива и багажник с леко повдигнат ръб на спойлера може да се види при новия модел. Но има и ясни разлики между поколенията: фаровете имат изцяло нова форма и навлизат по-надълбоко в калниците и наподобяват дизайна на представения по-рано супер спортен автомобил MC20. Предният капак има две големи вдлъбнатини, а решетката е модернизирана. Долната част на престилката е с нова форма, наподобяваща усмивка. Нови акценти и по-гладка линия на прозорците се забелязват отстрани. Подобно на предшественика, калниците са мускулести, без да изглеждат вулгарно. Задницата изглежда по-модерно, а светлините са по-тънки. Дифузьорът е разположен централно, докато задължителните двойни накрайници на ауспуха го заобикалят отдясно и отляво. Като цяло дизайнът е станал по-зрял и благороден.
Трилитров двигател директно от MC20
От Maserati все още не са обявили официални технически данни. Но едно е ясно: Gran Turismo, както всеки нов модел на италианската луксозна марка, ще има и напълно електрическа версия. Този модел трябва да дебютира през 2023 г. и ще носи друго име: Folgore.
Gran Turismo с вътрешно горене ще използва адаптирана версия на трилитровия V6 туинтурбо, който Maserati използва за върховия си модел MC20. Въпреки това, двигателят, наречен "Nettuno" (Нептун), ще има значително по-малко мощност в Gran Turismo. В модела с централно разположен двигател стойностите са от 630 к.с. и 730 нютон метра, които се очаква да намалеят драстичо.
Ще има и Gran Cabrio
Разбира се, новият Gran Turismo отново получава отворена версия. Новият Gran Cabrio също ще бъде пуснат във версия с вътрешно горене, а по-късно и с електрическо задвижване. В момента моделите се разработват в Модена и се произвеждат във фабриката в Торино, Северна Италия, която е модернизирана с големи разходи.