Горещата италианска страст срещу хладния германски перфекционизъм – когато става дума за сравнението между Maserati Gran Turismo и BMW 650i Coupе, подобен израз означава нещо много повече от обикновено клише. Кой от двата автомобила е по-доброто спортно-елегантно купе от категория GT? И сравними ли са двата модела изобщо?
Наличието на леко скъсената платформа на спортната лимузина Quattroporte и разликата в смисъла на наименованията Gran Sport и Gran Turismo подсказват достатъчно красноречиво: новият модел на Maserati не е наследник на по-малкия и значително по-екстремен спортист в гама на италианците, а пълноразмерно и луксозно купе от типа GT в стила на шейсетте. Всъщност това е точно територията на BMW шест серия, който в същността си е по-високо позициониран дериват на петата серия с добри качества за всекидневна употреба. Само че ако не броим екстравагантната задна част, баварският автомобил не може да се похвали с ненаподобимия стил на своя опонент с буйна южняшка кръв.
Леден перфекционизъм
Кратко и ясно - BMW е точно толкова германски автомобил до последното си винтче, колкото Maserati е чистокръвен италианец. Баварецът демонстрира педантична до маниакалност изработка, стриктно придържане към добрата функционалност, претъпкан е с всевъзможни модерни технологии като асистент за нощно виждане, адаптивен темпомат и т.н., създавайки усещането, че шофирате едва ли не космически кораб, който в някои отношения е значително по-способен от вас самите. Фино намесващата се електроника на 650i позволява откровено екстремен стил на каране, но авторитетно стабилизира автомобила в ситуации, когато нуждата от това става неизбежна.
Дивото зове
Срещу цялото това технологично съвършенство Gran Turismo предлага остатъчен див и необуздан, но искрен нрав, в завой дори при включена система ESP позволява „заигравки” от страна на задницата, а на мокра писта адреналинът на пилота скача до невероятни нива. Все пак високото тегло от 1922 килограма донякъде възпрепятства пътно поведение като на суперспортен автомобил, независимо от перфектното разпретеление на масата между двата моста. Спортната спирачна система от Brembo за сметка на това функционира, сякаш по никакъв начин не се влияе от килограмите на италианската машина.
По изобилстващи от завои участъци по-лекият с 229 килограма автомобил на BMW се кара по-прецизно и с повече лекота, особено когато е налична предлаганата като опция система за намаляване на страничното накланяне на каросерията Dynamic Drive.
Под акомпанимента на неописуемо кресчендо, Maserati преминава отметката от 100 км/ч след едва 5,4 секунди, общо 14,5 секунди са му необходими за да достигне до 200. До максималната скорост от 285 км/ч обаче се изисква доста повече време – над 100 км/ч равномерно теглещият 650i набира преднина. По-ниската мощност на бавареца (367 срещу 405 коня) се компенсира напълно от по-ниското тегло и по-високия въртящ момент (490 срещу 460 Нм).
И този път удоволствието не струва никак евтино
Отзад Maserati разполага с доста щедро оразмерени седалки, както и BMW – само че за разлика от германския си конкурент, южноевропеецът предлага изобилие от свободно пространство за пасажерите на тези места и дори самостоятелно регулиране на климатичната инсталация. Факт – определени детайли при Maserati не са толкова качествени или функционални, колкото при бавареца. Италианецът показва и някои пропуски при оборудването за безопасност, а наред с това цената му, разхода на гориво и поддръжката могат да бъдат наречени как ли не, само не и изгодни.
От друга страна, струващият около четвърт милион лева автомобил е едно от най-стилните предложения сред съвременните серийни автомобили - Maserati се отличава сред масата не само с незабравимия звук на двигателя си, а и с възхитителното очарование на цялата си същност. От гледна точка на нашата система за оценка 650i Coupе е победител в този тест, това обаче няма как да промени факта, че на фона на Maserati емоцията при него остава на съвсем заден план. Рационално погледнато, BMW е по-добър от Gran Turismo почти във всичко. Само че какъв е смисълът да гледаме рационално на Maserati и нужно ли е това изобщо?
Текст: Бернд Щегеман, Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. BMW 650i Coupе
650i печели позитиви с прекрасното си пътно поведение, съвсем приличният комфорт на возене и чудесната пригоденост за всекидневна употреба, при това на сравнително поносима за тази категория цена

2. Maserati Gran Turismo
Maserati Gran Turismo се противопоставя на ледения перфекционизъм на BMW с извънредно изискан стил, невероятен звук, голям брой направени с любов детайли и изобщо с неповторим характер. Това обаче има и своята цена.
Технически данни
1. BMW 650i Coupе | 2. Maserati Gran Turismo | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 270 кВт (367 к. с.) | 298 кВт (405 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
5,3 сек | 5,4 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м | 35 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 285 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
14,1 л/100 км | 16,8 л/100 км |
Базова цена | 174 500 лева | --- |
DMA
Факт :-)
Анонимен
Как може свиня като теб да дава акъл за кладенчова вода.
анонимен
Как могат да сравняват тая италиянска кочина с класният баварец.Обида за автомобилния свят,:(((((((
емо
Уважаеми дами и господа! Чували ли сте израза "Freude am fahren". Това е предназначението на съвременния автомобил и BMW знаят това чудесно. "Рационално погледнато, BMW е по-добър от Gran Turismo почти във всичко." а аз казвам: "Рационално погледнато, BMW е по-добър от всички и във всичко." :)
Martoo HARTGE
Maserati GT Mnogo dobro, BMW 650I spirame da govorim !!! i 2-te sa mnogo krasivi no BMW si e BMW B-) B-) B-) B-)
ivan
BMW moje da e po dobriyat avtomobil zasega obace sled 200000 kilometra kato zapocnat istinskite defekti po dvigatelya togava shte govorim
Възмутен
МАХ, гроздето е кисело, а? :-D Факт е че това БМВ след 5-10 години няма да струва нищо, а Мазератито ще е все така ексклузивен автомобил, който няма да е по силите на всеки!
dani
pitam Vi koga nemcite shte si priznaiat 4e ima po-dobra marka ot tiahnata ??? otgovora go znaete !!!! :p
MAX
Възмутен 20.01.2008 17:19ч.I az sam vazmuten ot tvoq komentar.Vqrno,nqmat baza za sravnenie.....Bmw e svetlinni godi pred tova korito na mazerati:)
Italiano
Samo BMW , Mazerati sigurno ima mnogo extri i defekti :D
DBS
Според мен,автомобили като Aston Martin DBS\DB7,Maserati GT и Jaguar XKR немогат да се сравняват с нито една немска машина.При тях динамичните характеристики не важат.Тези коли се избират не по някакви сухи данни за ускорение,поведение в завой,поставки за чаши,багажник,разход,копчета и т.н.,а със сърцето.Такива немците не умеят да правят.Та интериора на шестицата е като на "разпъната" единица,кое му е ексклузивното.Просто друга класа
Възмутен
Абе тия са прекалили! На мазератито му липсвало тяга (как го определиха това), на всичко отгоре на едното сипали бензин 98, а на другото 95 :-D имало пропуски в интериора :-D (само го вижте и го сравнете с бмв-то) и изобщо как може да сравняват двата автомобила. Мазератито е много по-класен и забележителен автомобил. Сравнението е неуместно.
miti
Maserati GT няма начин! BMW естествено
шуменския параход
Имаме Мазерати и на магистралата за Варна,след Девня достигнахме 295 километра.
amd876
"Рационално погледнато, BMW е по-добър от Gran Turismo почти във всичко." Ami to tova e nai-vajnoto da e po-dobyr, BMW forever!!!
Дзенга
еми според мен BMW-то е по добро ако ще бъде италианска кола ще бъде Ferrari a не Maserati. Обаче и за двете автомобилчета тряяат мноо пари
tocata
По принцип съм фен на BMW но този път няма смисъл за сравнение - италианската машина е невероятна
Leon
Абе много нагли тия немци бе, да си сравняват БМВ с Мазерати е все едно да сравняват конфекция от Метро с некви дизайнерски марки и да кажат, че костюма от Метро освен че върши същата работа като "Армани" е по-евтин, пък и по редко да го переш не личи. Примерно...
р1492
Искам ги даже бе претенций към боята!!!!!!!!!
aleksi
emi sa nqka kvo da si krivq du6ata, koeto si e po-dobro si e ;)
Baro
aleksi pro4etoh brato super qka ma6inka e bila.. ;) xaxa i ti si na moeto mneninie ;)
Батето
И двата модела са прекрасни сами по себе си, но това, че BMW са заложили предимно на техническото съвършенство, а Maserati са създали нещо, което е почти изкуство, макар и с някои практически несъвършенства, е много вярно. Аз категорично съм на страната на Maserati в случая, независимо от всички превъзходни качества, които притежава шестицата на баварците :)
virtualinsanity
Tova sa dva prekrasni avtomobila za hora s dobri finansovi vyzmojnosti.V sluchaqt pragmati4niqt bavarec gubi spored men, zashtoto stilnite i strastni avtomobili si zaslujavat makar i s drebni nedostatyci.Tova,che nqkoe kopche e tuk, a drug prevkliuchvatel e postaven tam ne pravi avtomobila po-losh.Za tova: Viva Meserati!!!Belisima...
buba
koga li ]e vi imam
aleksi
Baro pro4ete li tva za starata Rs4 kadeto bqh slojil?
aleksi
i 2-te koli za mn krasivi, no az vzimam italiankata ni6o,4e sum fen na Bmw i na nemcite kato cqlo
Baro
xaxa ima togava baq da povtarq6 daskalo ;).Mislq 4e i dvete koli sa unikalni oba4e kakto kazva avtora pri toq slu4ay BMW-to e racionalniq izbora ina4e makar 4e sym fen na Nemskite koli tuka trudno moga da ustoq na italianskoto izku6enie.Belisima ;)
i az
i az i az :D:D:D
Bai Kras
Ще ги закупя и двата. Почвам да събирам от закуски :)