Футуристично изглеждащото купе е проектирано от Джорджето Джуджаро от Italdesign
Точно преди 50 години, на 11 март 1971 г., Maserati представя на автомобилното изложение в Женева новия Bora, спортен модел със заден среден двигател, проектиран от дизайнера Джорджето Джуджаро от студиото Italdesign.
Докато производителят с тризъбеца е във фаза на разработка на своя модел MC20, новия си спортен автомобили със заден среден двигател, Bora празнува своя половин век. Подобно на наследника MC20, Bora се задвижваше от двигател в задна централна позиция, решение, открито през 1961 г. с Tipo 63, което също ще бъде използване в началото на 2000-те на борда на суперавтомобили MC12.
Bora, представен в Женева през 1971 г., се задвижва от 4,7-литров V8 агрегат, развиващ 310 к.с. при 6000 об/мин, към който две години по-късно се присъединява версия с 4900 куб. см. Автомобилът се отличава с присъствието на шасито си на независимо окачване на четиритке колела (първо за модела Maserati), стабилизатори, вентилирани дискови спирачки, еднодисков съединител, както и петстепенна ръчна скоростна кутия.
Каросерията на двуместното италианско купе, проектирана от Джуджаро, също включва прибиращи се светлини, за да бъде предотвратено аеродинамично съпротивление, и позволява на пътниците му да се движат с повече от 270 км/ч в относителна тишина.
През 1978 г. Maserati произвежда 564 екземпляра от модела Bora, разработен на основата на концепта Boomerang, представен през 1971 г. от Джорджето Джуджаро. Това футуристично изглеждащо купе, задвижвано от 4,7-литровия V8 с 310 к.с., ще остане на етап на стилистична разработка и ще направи забележителни изяви на европейските изложения, след официалното му представяне на изложението в Торино през 1971 г.