Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Maserati празнува 60 години от 5000 GT

02.12.2019 13:10

Разработен е по лично искане на иранския шах Реза Пахлави, произведен в лимитирана серия

Точно преди 60 години производителят с тризъбеца представи на автомобилното изложение в Торино своя модел 5000 GT, купе 2 + 2, разработено по лично искане на иранския шах Реза Пахлави, и произведено в лимитирано издание.

Следователно историята на Maserati 5000 GT е свързана с историята на Реза Пахлави, който, впечатлен от Maserati 3500 GT, пожелал италианския производител да реализира за него по-мощна версия. Джулио Алфиери, технически директор на Maserati, тогава се заема със задачата и по този начин се ражда през 1959 г. "проектът AM103".

Джулио Алфиери не само разработва V8 на 450S (състезателната "barchetta" на Maserati)) а и двигателя за монтирането в 5000 GT, докато каросерията е направена от студиото Carrozzeria Touring.

Автомобилът е представен на автосалона в Торино през 1959 г. под псевдонима „Шахът на Персия“, в знак на почит към единствения си клиент, и са сглобени три екземпляра от специалната  версия.

На следващата година 5000 GT е представен на автомобилното изложение в Женева с променено задвижване и с него са ангажирани няколко известни каросерийни специалисти. Автомобилът влиза в личните колекции на известни личности като принц Карим Ага Хан (с каросерия на автомобила, направена от Carozzeria Frua), шефа на Fiat Джани Анели (Carozzeria Pininfarina), индустриалеца Фердинандо Иноценти (Carrozzeria Ghia) или актьора Стюарт Грейнджър (Carrozzeria Allemano) в различни версии.

В крайна сметка 34 броя Maserati 5000 GT са произведени в предприятието Viale Ciro Menotti в Модена, което го прави един от най-редките модели на марката.

Коментари
comments powered by Disqus