Инженерите на Novitec неведнъж са демонстрирали потенциала си в преработката на луксозни спортни автомобили (пресен пример за това е тунинг версията на Ferrari Enzo). Новият проект на немското тунинг ателие обаче представлява сериозно предизвикателство дори и за най-опитните специалисти в тази област - Maserati Quattroporte.
Корекции има, но за щастие от тях не страдат цялостната визия и философия на модела. Най-съществената промяна е под капака. Благодарение на препрограмирания блок за управление на двигателя максималните обороти са повишени до 7800 в минута, а мощността – до 413 конски сили при 7100 об/мин. Кривата на въртящия момент достига своя пик от 468 Нм при 4650 об./мин.
Модификациите по периферията включват нова изпускателна система, която завършва с два 83-милиметрови накрайника.
Финалните доработки включват coilover окачване и алуминиеви фланци за 20-цоловите олекотени колела. Контактът с гумите се осъществява посредством нискорпофилните гуми на Pirelli P-Zero с широчина 285 мм за задната ос и 245 мм за предната.