Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Матадора превзе Дакар за втори път

20.01.2018 17:39

Карлос Сайнц и Peugeot спечелиха 40-ото издание на легендарния рали-рейд

Сайнц, който записа пет поредни отпадания на рали „Дакар” в предишните си участия, бе единственият пилот на Peugeot, който направи чисто състезание и напълно заслужено се пребори за втората си победа в категорията на автомобилите. 55-годишният испанец спечели за първи път през 2010-а, когато караше за заводския тим на Volkswagen и трябваше да чака цели осем години преди да се върне на най-високата позиция на подиума заедно с навигатора си Лукас Крус.

Peugeot очаквано доминираше и взе трета поредна победа в края на заводската си рали-рейд програма, но козовете на французите падаха един след друг. Сирил Депре разби окачването на своя автомобил в четвъртия етап, Себастиен Льоб отпадна в петия, след като катастрофира и Даниел Елена получи контузия в гърба, а Стефан Петерхансел сгреши в седмия.

Въпреки че Петерхансел загуби близо два часа при първия инцидент, французинът не върна газта и се изкачи до втора позиция в генералното класиране. В предпоследния ден от надпреварата обаче Петерхансел отново допусна грешка и пусна пред себе си двамата пилоти на Toyota Насър Ал-Атия и Жинил де Вилиърс.

Осем минути беше преднината на де Вилиърс в битката с Петерхансел преди финалния етап днес. При тази ситуация двамата очаквано атакуваха в последните 120 километра и очаквано взеха първите две позиции в етапа. Де Вилиърс нанесе последния удар и завърши с 40 секунди пред Петерхансел, печелейки осмия си подиум от дванайсет участия.

X-raid започна с големи амбиции 40-ото издание на „Дакар”, както и с три нови бъгита MINI. Водещите пилоти на немския тим обаче допуснаха куп грешки и Якуб Пжигонски изненадващо се превърна в най-силния представител на X-raid. Бившият мотоциклетист се възползва от отпадането на Бернхард Тен Бринке (Toyota) в предпоследния етап и завърши на престижната пета позиция, което е и най-силният му резултат на „Дакар” досега.

Най-оспорваната битка очаквано бе в категорията на мотоциклетистите, където имаше прекрасен баланс на силите между трите водещи производителя – Yamaha, Honda и KTM. На финала обаче австрийците отново триумфираха и спечелиха за седемнайсети пореден път благодарение на Матиас Валкнер.

Миналата година той стигна втори до финала, но тази се пребори за първото място с феноменална навигация в десетия етап. Именно тогава Валкнер излезе начело и то с аванс от над 40 минути в генералното класиране, който се оказа предостатъчен до финала въпреки ожесточените атаки на неговите съперници.

Адриен Ван Беверен (Yamaha) можеше да бъде на мястото на Валкнер, след като също се справи прекрасно с навигацията на десети етап, но малко преди финала французинът падна тежко и счупи ключица. Контузия в коляното спря Хоан Бареда Борт (Honda), който с лекота щеше да се качи на подиума, но жестоката болка го принуди да прекрати участието си в единайсети етап.

Проблемите на Ван Беверен и Бареда Борт, както и отпадането на миналогодишния победител Сам Съндърланд (KTM) още в самото начало заради болки в гърба, отвориха пътя на Кевин Бенавидес (Honda) към второто място. Тоби Прайс (KTM), който миналата година падна тежко и счупи бедрена кост, започна колебливо след дългото си възстанояване, но вдигна газта на финала и се пребори за последната позиция на подиума.

Игнасио Касале (Yamaha) спечели за втори път категорията на четириколките след успеха си през 2014 г., но този път чилиецът го направи по изумителен начин. Той излезе начело в генералното класиране още след първия етап и не изтърва лидерската позиция до финала. Още по-впечатляващ е фактът, че Касале завърши участието си с победа в последния етап.

Николас Кавилиасо (Yamaha) завърши на втора позиция и то при дебюта си на рали „Дакар”, а челната тройка допълни Джеремая Гонзалес Фериоли (Yamaha).

Невероятна драма се разрази при най-тежките в края на надпреварата. Серия от технически проблеми спряха устрема на Едуард Николаев (КамАЗ) по пътя към третата му победа. Два етапа преди края руснакът изтърва лидерството и изоставаше с една секунда от основния си преследвач Федерико Вийагра (Iveco). В предпоследния ден обаче късметът обърна гръб на аржентинеца. Повреда в трансмисията го извади от надпреварата и Николаев се върна убедително начело. 

При този развой на събитията Николаев очаквано върна газта във финалния етап, но и също толкова очаквано спечели рали „Дакар” за трети път след успеха през 2013 година и миналогодишния триумф. На втора позиция в генералното класиране завърши Сиархей Вязович с МАЗ, а Айрат Мардеев качи втори КамАЗ на подиума, след като най-бързият днес Тон Ван Хенухтен (Iveco) катастрофира в предпоследния ден.

Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus