Глобалните продажби на марката се увеличиха с 2,8% до 521 400 броя през миналия месец
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Матиас Мюлер очаква автомобилният производител да спечели отново доверието на своите клиенти, изгубени след дизеловия скандал, след като през януари вече е отбелязан ръст на месечните продажби.
"Ние сме доста уверени, че ще си възвърнем доверието на нашите клиенти, на обществеността и наакционерите ни, ще имаме по-добра 2016 година", каза категорично Мюлер пред германската информационна агенция DPA във вторник, когато бе попитан дали скандалът оказва влияние върху продажбите и временните работни места.
Глобалните продажби на марката VW нараснаха с 2,8% до 521 400 единици през миналия месец, стимулирани от скока с 15% в Китай, най-големия пазар за немския производител, въпреки че доставките в Европа и в САЩ все още бележат спад, където дизеловият скандал оказва най-силно въздействие. Продажбите на марката в Европа намаляха с 3,1% , а в Германия е регистриран спад от 5,2%. Новите регистрации в САЩ отидоха надолу с 15%.
Като се позовава на ситуацията в САЩ, където автомобилният производител все още не е предложил окончателно техническо решение за почти 600 хиляди автомобила, засегнати от дизеловия скандал, Мюлер заяви: "Със сигурност ще бъдем губещи в САЩ".
Доставките на концерна, в чийто състав влизат общо 12 марки, включително луксозното подразделение Audi и производителят на спортни автомобили Porsche, скочиха с 3,7% до 847 800 единици през януари, след като концернът публикува първия си спад през миналата година от 2002 г. насам.