Тенденцията големите автомобилни производители да предлагат своите компактни хечбек модели в Северна Америка продължава с Mazda 2, която ще се появи на автомобилния салон в Лос Анджелис следващия месец.
„С появата на Mazda 2 на северноамериканския пазар запълваме изцяло портфолиото си“, коментира Джим О'Съливан, президент и изпълнителен директор на Mazda за Северна Америка. „Седеместният кросоувър CX-9 стои в единия край на моделната ни линия, а малкият Mazda 2 – на другия. По този начин Mazda покрива най-широкия продуктов сегмент в историята си и то с най-здравите, най-добре проектираните и най-добре изработените автомобили, които някога сме предлагали.“
В официалното съобщение японската компания не предоставя информация за техническите характеристики на американската Mazda 2. В Европа моделът, който спечели приза „Автомобил на годината“ за 2008 г., се предлага с 1,3 и 1,5 литрови бензинови двигатели и два дизела с работен обем от 1,4 и 1,6 литра.
Mazda 2 ще се появи на пазара в Северна Америка по-късно през следващата година.