Благодарение на намаленото тегло и мощните двигатели Mazda 3 е в по-добра спортна форма от всякога и атакува компактния клас с динамичната си натура.
Ако автомобилите можеха да участват в реклами на методи за отслабване, Mazda обезателно щеше да е най-търсеното лице. След като моделите 2 и 6 смъкнаха респектиращ брой килограми в сравнение със своите предшественици, сега дойде ред и „тройката” да бъде подложена на строга диета. С използване на високоякостна стомана, която запазва здравината на конструкцията, но позволява намаляване на теглото благодарение на по-тънките ламарини, моделът със „зяпнала” предна решетка тежи около 15 килограма по-малко от предишното поколение. На пръв поглед не звучи много добре, но е задължително да се има предвид, че това постижение е налице въпреки лекото увеличаване на външните габарити и чувствителното обогатяване на екипировката.
Ограничено пространство
Странното в случая е, че автомобилът, който превъзхожда VW Golf по дължина с цели 25 сантиметра, определено не предлага незапомнено широко вътрешно пространство. Специално на задната седалка пътниците с по-висок ръст трябва да се задоволят в най-добрия случай с прилична свобода над главите и ограничено пространство за краката. Със своите 340 литра вместимост багажникът също не се откроява на фона на стандартните стойности за класа, а при поръчване на висококласната озвучителна система Bose се смалява с още 40 литра.
Изкачващата се странична линия и широките колони действително изглеждат динамично, но и влошават обзора. Поради тази причина решението на Mazda да направи смяната на лентата на движение по-сигурна чрез опционална система за следене на мъртвото зрително поле изглежда съвсем уместно.
Боен клуб
Новите дизелови двигатели без съмнение имат принос за динамичния характер на автомобила - специално с 2,2-литровия common rail агрегат (185 к. с.) „тройката” се превръща в един от най-атлетичните модели с предно предаване в класа. Който очаква 400-те нютонметра максимален въртящ момент да означават бясно превъртане на предните колела, ще остане приятно изненадан още след първите метри зад волана, защото автомобилът не само започва да тегли брутално още от 1500 об./мин, но и успява да запази доброто сцепление даже при мощно ускоряване от остър завой.
В Mazda имат всички основания да се гордеят с пътното поведение на продукта си, който спокойно може да се озъби на доказани таланти като Ford Focus, Audi A3 и BMW първа серия. От такава гледна точка не бива да се учудваме, че при разработването и настройването на задното многозвенно окачване японските инженери са наблегнали повече на стабилността и намаляването на страничните колебания, отколкото на финия комфорт. Субективното усещане потвърждава тези думи – в завой масивният хечбек остава дълго време неутрален и се води много прецизно, но дори по-малките неравности се усещат отчетливо от пътниците.
Най-важният за Mazda модел, на който трябва да се паднат около 30 процента от всички продажби, залага на спортното усещане и с други важни елементи - като директното и нетвърде леко управление, широките и удобни спортни седалки със солидна странична опора, както и прецизно движещия се скоростен лост.
Достъпни цени
Навигационната система също оставя добро впечатление въпреки сравнително малкия си 4,1-инчов цветен екран. Вграденият „пътеводител” чете картите на цяла Европа от външна памет, може да се командва от волана и с цена от 700 евро е напълно реална алтернатива на портативните си конкуренти.
Предвид неблагоприятната финансова ситуация от Mazda са били доста разумни при формирането на ценовата си политика - базовата версия с достатъчно темпераментен 1,6-литров бензинов мотор със 105 к. с. струва в Германия по-малко от 17 000 евро. Досегашната най-достъпна модификация с 1,4-литров двигател отпада от гамата поради липсата на интерес от страна на клиентите. За феновете на дизела освен топзадвижването се предлага и версия на 2,2-литровия агрегат с намалена до 150 к. с. мощност. Непроменен остава 1,6-литровият дизел със 109 к. с. Изпълнението седан струва с около 300 евро повече и докато в Западна Европа търсенето му е силно ограничено, в страни като България се очаква на него да се падне немалък дял от продажбите.
Новости
През юли се очаква представянето на двулитров бензинов двигател с директно впръскване на горивото в цилиндрите и мощност 151 к. с., серийно снабден със система Start-Stop. При патентованата от Mazda разновидност на нашумялата система за пестене на гориво запалването при потегляне не става с класическия стартер, а чрез подаване на най-обикновена искра от свещите. Тази процедура обаче може да бъде изпълнена само тогава, когато при предхождащото изключване на задвижващия агрегат буталата са застанали на определена позиция, в противен случай запалването става по стандартния начин. Системата, наречена i-Stoр, според създателите й намалява разхода на гориво с около 10 процента.
Топмоделът MPS ще започне да се продава чак към края на годината. Спортната машина с 260 коня бе показана в напълно готовия си вид на автосалона в Женева.
Текст: Дирк Гулде
asen
Тройката е перфектна като пътно поведение и крайно време да се спрат хвалбите за ГОЛФА!!
киро
Немците навремето се скъсваха да си купуват мазда 6. Незнам в момента дали отново не е най-продаваният автомобил там. На 1 во място по надежност в тестовяете до 100 000 км само проблеми с ръжда.
десо
:D...
DKW
Мазда правят добри и здрави коли от карай време, обикновено пишат глупости разни девойки-французойки, имат време, като им висият колите по сервизите :)
десо
6то няма коментари бе ?пишете за маздата .