След модернизацията агрегатът става по-мощен при ниски и средни скорости
Mazda 3, предназначен за Япония, бе актуализиран миналата есен. Инженерите надградиха инсталацията e-Skyactiv X. Сега същите нови модели достигат на европейския пазар.
Двулитровият двигател с технология SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) има степен на компресия, променена от 16,3: 1 на 15,0: 1, оптимизиран контрол на горенето и подобрени бутала. След това мощността на четирицилиндровия агрегат е увеличена до 186 к.с. и 240 Нм (преди 180 к.с. и 224 Нм), а емисиите на вредни вещества в атмосферата са с 5–11 г/км (в зависимост от модела и неговата версия).
След модернизацията двигателят e-Skyactiv X става по-мощен при ниски и средни скорости, а новият разпределителен вал позволява да бъде преразгледано времето на клапаните, което намалява загубите на изпомпване и увеличаване на специфичната топлина на агрегата. Всичко в името на по-голяма ефективност.
Първите актуализирани автомобили ще се появят на британския пазар. Кросоувърът CX-30 се продава сега, а автомобилите e-Skyactiv X започват от 26 300 британски лири. Mazda 3 ще пристигне през април, но ценоразписът все още не е обявен.
В допълнение японските инженери пренаписаха програмата за управление на надстройката на Mazda M Hybrid с 24-волтов стартов генератор. Това доведе до по-добра реакция на системата и по-плавно линейно ускорение на въртящия момент. Същото важи и за хибридните модификации на Mazda 3 и CX-30 с двигателя Skyactiv-G, който след актуализацията е преименуван на e-Skyactiv G. Такива модификации стават по-икономични и по-чисти, но както и преди, те генерират 122 к.с. или 150 к.с. в зависимост от нивото на изпълнение.