И настоящият принос на Mazda в средния клас запазва лаконичното си обозначение 6. Автомобилът ще дебютира във Франкфурт, а в началото на 2008 година ще достигне и търговската мрежа в Европа.
Първото, което забелязваме у новоизлюпеното моделно поколение, са увеличените габарити на каросерията – дължината е нараснала с 65 мм и достига 4,75 метра (4,78 м при комбито), ширината добавя 15 мм към стойността си, отчитайки 1,80 метра, а височината е увеличена с пет милиметра и вече отговаря на 1,44 метра (1,49 м при комбито). Малка промяна има и в междуосието (2,725 м), което отбелязва плюс от 50 мм.
Интригуващ дизайн
Новата философия на Mazda, засягаща дизайна на каросерията, предполага една и съща предна част за всичките три варианта – седан, хечбек и комби. Физиономията на „шестицата” включва петоъгълна маска и изтеглени назад светлини, досущ като очите на засмян японец (или поне така интепретират темата дизайнерите на автомобила). Престилката се отличава с простиращ се от край до край отвор за охлаждащ въздух, прекъсван само от отвесните халогени.
За разлика от ниската предница, "дупето" на Mazda 6 е разположено сравнителнно високо. Задната част на каросерията се доминира от плавни стопове и привлича вниманието на наблюдателя с обемистата си престилка. Изпълненията седан и хечбек притежават елегантен силует, чиито плавни извивки достигат ръба на багажника, докато комбито разчита на по-остри контури в името на повече товарно пространство.
Солидна изработка
В кокпита на Mazda 6 най-характерни са четирите аналогови уреда, триспицовият спортен волан с вградени командни бутони и високопозиционираният дисплей в средната конзола. Амбициите на японската марка целят създаването на висококачествена атмосфера в салона, която значително да увеличи комфорта на пътуващите. В хечбек и комби версиите е предвидено място и за допълнителен багаж при сгъване на облегалките на втория ред в купето. Качеството на вложените материали и сглобките във вътрешността на автомобила показват най-добрите традиции на японците по отношение на почти маниакалната педантичност.
Асортиментът на двигателите също е бил подложен на освежаване – освен познатите, но усъвършенствани бензинови агрегати с работен обем от 1 800 и 2 000 кубически сантиметра, се предлагат двулитров турбодизел с мощност от 140 конски сили, както и 2,5-литров мотор, генериращ 170 к. с.
За безопасносттa на пътниците се грижат шестте въздушни възглавници, тракшън контрола, спирачният асистент и системите ABS и DSC.
psp
avtomobila e super,ako 2009 mu padne cenata pone s 5000lv.6te si vzema edna 170p.s.
kiro
изпипан до последния винд.Това е мнение на на всеки който разбира Made in Japan.
az
комбито направо ми спря дъха...невероятна кола.баси и красавицата
vigda vsi4ko
Мазда 6 вече и по [b]българските пътища[/b].Доста добър дизайн са е докарали
Dis
Какъв е смисъла човек да си купува БМВ, след като може да си купи Мазда и да има от всичко по много повече :)
made_in_japan
Много добър дизайн,доближаващ се по към Лексъс ;)