Кросоувърът в юбилейното изпълнение 100th Anniversary ще бъде оборудван с двигателя 1,5
От юни атмосферният четирицилиндров Skyactiv-G 1,5 (111 к.с., 144 Нм) с шестстепенна автоматична трансмисия ще се превърне в базов двигател на Mazda CX-3 в Япония. Той ще допълни бензиновия агрегат Skyactiv-G 2,0 (150 к.с., 195 Нм), който се считаше за базов преди него, и дизеловия мотор Skyactiv-D 1,8 (116 к.с., 270 Нм). Всъщност шестстепенната механична предавателна кутия номинално все още присъства, но се продават само автомобили с два педала.
Списъкът с подаръците за столетницата не се изчерпва само с двигателя. Палитрата на каросерията ще се попълни със сив металик Polymetal Grey (на снимката). В салона ще се появи ново поколение седалки. Медийният център ще се сприятели с Apple CarPlay и Android Auto.
Сега гамата от двигатели Skyactive за CX-3 изглежда така: 1,5, 2,0, дизел 1,8. Базовият атмосферен агрегат не може да се нарече нов, тъй като отдавна е монтиран на Mazda 2 и роудстъра MX-5 .
С появата на атмосферния 1,5, началната цена на модела CX-3 в конфигурация 15S ще падне до 1 892 000 йени (16 000 евро) с предно предаване и 2 122 200 (17 900 евро) за задвижване на всички колела. До 18 май, когато започна приемането на поръчки за новата версия, кросоувърът стартира с 2 492 600 йени (21 100 евро). Началото на продажбите е планирано за 4 юни. Интересно е, че кросоувърът CX-3 в юбилейното изпълнение 100th Anniversary ще бъде оборудван с двигателя 1,5.