Външно електрическият автомобил почти не се различава от бензиновия си аналог
Съвместното предприятие Changan Mazda тихо представи на Auto Shanghai електрически Mazda CX-30 с пет врати, който лесно се бърка с бензиновия. Версията CX-30 EV ще навлезе на китайския пазар преди края на годината и ще се превърне в първия електрически автомобил на марката в страната, тъй като хечбекът Mazda MX-30 не се предлага в Китай по неизвестни причини (очевидно, японците отказаха да локализират производството). Силовата установка e-Skyactiv от MX-30 обаче е декларирана със емблеми на каросерията на CX-30 EV.
Външно електрическият автомобил почти не се различава от бензиновия си колега, въпреки че, строго погледнато, не се нуждае от радиаторна решетка. Лайсните и кърмата са маркирани с e-Skyactiv. Дъното е напълно изолирано.
Извън прозорците можем да видим лек интериор, но Mazda е забранила да се снима.
На японския пазар e-Skyactiv означава един електрически мотор с мощност 107 кВт (145 к.с., 270 Нм) и задвижване на предните колела. Батерията на MX-30 с капацитет от 35,5 кВтч обещава автономенпробег 281 км според японския цикъл JC08 (или 256 км по WLTP). Китайските потребители няма да бъдат впечатлени от тези показатели. Бензиновият хечбек CX-30 се предлага с 2,0 турбо двигател (158 к.с., 202 Нм и 180 к.с., 230 Н м) с шестстепенна механична и автоматична трансмисияот 129 900-199 900 юана (16 600 евро-25 400 евро). От май до декември 2020 г. са продадени 18 120 броя. Не много.