Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda CX-5: Заточване на острието

12.12.2018 09:35

По-елегантен и още по-добър отпреди - новият CX-5 на Mazda

Зад волана на елегантния SUV, задвижван от нов бензинов двигател със 194 к.с. и система за временно изключване на половината цилиндри в режим на непълно натоварване.
Външно размерите на каросерията Mazda CX-5 са се променили съвсем незначително при смяната на поколенията – по-силно впечатление прави единствено намаляването на височината с два сантиметра. Независимо от това обаче, майсторската работа на японските дизайнери е придала на автомобила значително по-хармонични пропорции, които карат СХ-5 да изглежда по-устремен и атлетичен в сравнение с преди. Принос за това не на последно място имат разширената с един сантиметър следа и тесните светлини, разположени от двете страни на хромираната петоъгълна решетка.

Още по-благороден отвътре

И понеже в Империята на изгряващото слънце винаги са държали на точността, ще ви споделим още някои интересни числа. Например, разположението на ръкохватката на скоростния лост е по-високо отпреди – с точно четири сантиметра при вариантите с механична трансмисия и с около шест сантиметра, ако клиентът е поръчал автоматик. Разбира се, това е съвсем малка част от подобренията във вътрешността на СХ-5.

Изработеното от висококачествени полимери табло прави впечатление с триизмерното оформление на вентилационните отвори и щедрите апликации от пианолак, а екранът на мултимедийната система е с диагонал седем инча. Допълнителен 4,6-инчов екран на арматурното табло показва на водача важни за шофирането данни, а инфо-развлекателната система може да се похвали с интуитивно управление чрез въртящ и натискащ се регулатор. Като опция се предлага висококласна озвучителна система от Bose. При скорост от 100 километра в час нивото на шум в купето е намалено с 1,3 децибела, което на хартия може и да изглежда недотам внушително, но в реалния живот означава много. Чувствително подобрен е и обзорът от мястото на водача – както напред, така и косо назад, като това е постигнато най-вече благодарение на изместването на разположението и дизайна на предните и задните колонки на покрива. Много приятно впечатление прави и наличието на пълноценен Head-up дисплей, който прожектира изображения директно върху челното стъкло в зрителното поле на водача.

Модерен и икономичен бензинов двигател

На много пазари новият бензинов двигател със 194 конски сили е особено популярен, докато на други интересът на клиентите е насочен повече към двете изключително икономични дизелови изпълнения. Бензиновият вариант обаче също се отличава със солиден потенциал за икономия на гориво. Системата за временно изключване на част от цилиндрите отпразнува дебют при Mazda именно при модела СХ-5 и е активна от 20 км/ч на втора предавка до 110 км/ч на четвърта и пета предавка и от 90 км/ч на шеста предавка. Друго задължително условия за активиране на функцията е към дадения момент двигателят да генерира моментен въртящ момент минимум между 60 и 120 нютонметра.

А как се държи на пътя новият бензинов агрегат със 194 к.с.? Повече от добре, както демонстрира нагледно новият СХ-5. 2,5-литровата машина се справя с лекота с 1,6-тонното тегло на компактния SUV. Работата на системата за изключване на двата външни цилиндъра очевидно работи много добре – от една страна защото действията й остават практически незабележими за водача и спътниците му, и от друга страна, тъй като разходът е наистина нисък за бензинов автообил с параметрите на Mazda CX-5 Skyactive-G 194. Свен това автоматичната трансмисия е снабдена със специален маховик, чиято цел е да компенсира вибрациите на четирицилиндровия мотор – и трябва да се отбележи, че се справя с тази задача изключително успешно.

Текст: Грегор Хебермел
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus