Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mаzda CX-50, CX-60, CX-70 и CX-80

08.10.2021 09:10

Нови модели, нова платформа, нови шестцилиндрови двигатели

Mazda планира да разшири значително моделната си гама в Европа и в световен мащаб от следващата година. Новите кросоувъри са базирани на нова платформа със задно задвижване и шестцилиндрови двигатели.

Oще в края на 2019 година Mazda регистрира продуктовото наименование „CX-50“ в Европейското патентно ведомство под номер „018090294“  Това обозначение на серията се прилага за превозни средства клас "12", в който Mazda е заявила и други CX варианти - от CX-10 до CX-90.

Mazda CX-60 и CX-80 с редови шестцилиндров мотори

CX-60 и CX-80, които ще дебютират на европейския пазар до 2022 година, са базирани на платформата "Large Architecture" на японската компания. Тази конструктивна архитектура е предназначена за модели със задно предаване и надлъжно разположени двигатели и допълнителна възможност за двойно предаване I-Active.

Mazda CX-60 предлага два реда седалки и пет места, а по-дългият CX-80 има седем места, разпределени в три реда. И двата ще излязат на пазара като рlug-in хибриди с редови четирицилиндров бензинов двигател Skyactive G и електромотор. Вероятно ще има две  2,5-литрови версии с мощност 187 и 226 к.с.

Освен това, при CX-60 и CX-80 своята премиера ще отбележат новите 3,0-литрови редови шестцилиндрови агрегати под формата на бензинови Skyactive-X с компресионно запалване SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) и на дизелови Skyactive-D. И двата ще бъдат пуснати в хибридни версии с 48 V и ще бъдат съчетани с нова осемстепенна автоматична трансмисия.

CX-5 ще бъде актуализиран по-късно

CX-5 ще продължи да се предлага в Европа, като второто поколение (KF), дебютирало през 2017 година, ще бъде обновено за моделна година  2022 (на снимките). На по-късен етап CX-5 ще бъде оборудван със същите технологии (платформа, шестцилиндрови и четирицилиндрови двигатели) като своите събратя, но изцяло нова Mazda CX-5 едва ли можем да очакваме преди 2024 година. Очаква се през 2025 година Mazda да пусне на пазара и изцяло нова гама електромобили, базирани на новоразработена изцяло електрическа платформа.

CX-50, CX-70 и CX-90 за САЩ

Mazda предлага моделите CX-70 и CX-90 в САЩ и някои страни извън ЕС. Те също използват голямата платформа "Large Architecture", но се различават от кросоувърите за ЕС по това, че са значително по-широки. През 2022 година на пазара в САЩ ще излезе нов CX-50 на съществуващата малка платформа (Small Plattform), която се прилага и при Mazda 3, CX-30 и MX-30. CX-50 ще се произвежда в новия, съвместно изграден с Toyota завод в Хънтсвил, Алабама. В допълнение към plug-in хибридите, на американския пазар ще се предлага и вариант с шестцилиндров бензинов двигател с турбокомпресор.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Mazda планира интересни бъдещи модели на новата голяма платформа, като благодарение на гъвкавите й възможности, CX-60 и CX-80 ще се предлагат в Европа и с шестцилиндрови двигатели. Предназначените за пазара в САЩ CX-70 и CX-80 ще бъдат малко по-широки от техните събратя за ЕС, а новост на американския пазар ще бъде и SUV купето CX-50.

Коментари
comments powered by Disqus