Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda CX-60 E-Skyactiv PHEV: Големият брат

26.08.2022 09:28

Първи тест на дългоочаквания нов голям SUV на японската марка

Отново различен от всички останали? Не и новият CX-60. Plug-in хибридното задвижване с 327 к.с. и 500 Нм превръща модела в най-мощната серийна Mazda в историята. Звучи обещаващо, нали? Нека видим.

Ще бъдеш ли така учтив да кажеш на CX-60 своя ръст? Само 1,74 метра? Е, тогава не се притеснявай – настани се на шофьорското място и изчакай волана автоматично да се позиционира. Успяваш ли да намериш оптимална позиция в изцяло климатизираната седалка от раз, или не? Настрой желаната позицията с бутоните за електрически реглаж, огледай се наляво и надясно и тази позиция е запаметена. Следващия път, когато се качиш на борда, системата ще разпознае лицето ти и автоматично ще възстанови твоята любима позиция. Свръхинженерно и комплицирано решение?

Може би точно така ще се почувствате в първия си път зад волана на CX-60. Разбира се, с черния си кожен салон 4,75-метровият SUV се грижи добре за водача и пътниците. Този комфорт е стандартен от ниво на оборудване Homura със стартова цена 51 390 евро. Освен с кожа CX-60 се отличава с качествени материали – алуминий и мека пластмаса – дори и за панелите на вратите отзад. Всичко изглежда много добре още от пръв поглед, определено е сглобено както трябва, а и е удобно. Облегалката на задните седалки може да се сгъва дистанционно и открива огромно багажно пространство от 1726 литра, в пъти по-голямо от стандартния обем от 570 литра при пет използваеми места в кабината. Дори и на задните седалки е много удобно – насладете се на подгряване и регулируема по наклон облегалка, както и на предостатъчно пространство за краката и главата. Опционалният стъклен покрив допълнително подсилва усещането за свобода и пространство.

Отпред водачът и пътникът се наслаждават на климатизирани седалки, а управлението с бутони и регулатори е толкова интуитивно, че можете да правите настройките и със затворени очи. Същото се отнася и за инфотейнмънт системата, която отговаря чудесно на командите с въртящия се и натискащ се джойстик в средата. Остава и възможността за гласово командване, но при тази предсерийна бройка не успяхме много добре да се сработим с него.

EV: спокойствие преди бурята

Време е да седнем зад волана. Поставяме коланите и потегляме. CX-60 е първият plug-in хибрид на японската компания, разчита на високоволтова батерия с капацитет 17,8 кВтч, разположена в подовата конструкция и осигуряваща пробег с едно зареждане от 63 километра според цикъла WLTP. Натиснете газта и ще потеглите в електрически режим, при който разполагате със 129 кВт мощност. Електромоторът се помещава в новата осемстепенна автоматична скоростна кутия и  замества, заедно с пакета мокри многодискови съединители, класическия хидротрансформатор. Синхронният електрически мотор с постоянни магнити се превръща в генератор при движение по инерция и спиране, а с натискане на бутон той може и с помощта на двигателя с вътрешно горене да генерира енергия, която да се използва по-късно.

Специално в този предсериен прототип задвижването не работи достатъчно плавно, а включването и изключването на двигателя се усеща отчетливо. По същия не много уверен начин се държат и асистиращите системи, които реагират неособено адекватно на пътната ситуация. От друга страна, големият SUV се държи подобаващо в завои, а полуавтономното шофиране се справя отлично в задръстване.

Под 6 секунди до 100

За щастие, задръстването пред нас се разсейва, а завоите стават по-остри. Превключваме от чисто електрически режим на движение през Normal на Sport и дигиталното табло на контролните уреди става червено. С това събуждаме позаспалия 2,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене под дългия преден капак, чийто звук достига кабината почти без филтрация. При рязко потегляне можете да усетите, че почти 90 процента от тягата се изпраща към задния мост. Според Mazda максималната мощност е 327 к.с., а въртящият момент 500 Нм, които осигуряват спринт от място до 100 км/ч за 5,8 секунди. По-важното е, че всичко това изглежда и звучи достоверно, възприемано от шофьорското място. Максималната скорост обаче е ограничена до 200 км/ч. Пера зад волана позволяват по-висока ангажираност по време на шофиране – режим, в който скоростната кутия не предприема самостоятелно смяна на предавка при задържане на високи обороти.

Звучи спортно? Да, но не е точно така. Въпреки че 2,1-тонният SUV завива прецизно и недозавива доста късно, а в завои спирачната система задържа вътрешното задно колело, окачването остава по-скоро сдържано и убива амбициите за спортно шофиране. Независимо дали шофирате бързо, или бавно, CX-60 изпитва затруднения при дупки, капаци на шахти и къси неравности и те се усещат дори ако сте намерили най-удобната позиция зад волана.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Качествен, много добре изработен и интуитивен за управление – CX-60 е истинска Mazda. Има какво да се желае от окачването, но поведението в завои е добро. Сложната plug-in хибридна система се нуждае от последни настройки и отстраняване на софтуерни неточности. В крайна сметка Mazda дава шест години или 150 000 километра гаранция, че всичко ще работи перфектно.

Текст: Клеменс Хиршфелд
Снимки: Дейвид Смит

Коментари
comments powered by Disqus