Не е първата компания в бранша, която се нуждае от заем, за да оцелее в сегашното време
Mazda поиска заем от 300 млрд. йени (2,8 млрд. долара), за да се справи с негативните последици от пандемията. Самата компания не коментира информацията. Според Reuters заемодателите включват такива големи финансови институции като Mitsubishi UFJ Financial Group, Sumitomo Mitsui Financial Group, Mizuho Financial Group, Японскаата банка за развитие и Sumitomo Mitsui Trust Holdings. Част от тази сума вече е получена. Mazda се сблъска със спад в продажбите още преди коронавируса, така че временното спиране на производството Mazda поиска заем от 300 млрд. йени (2,8 млрд. долара), за да се справи с негативните последици от пандемията. Самата компания не коментира информацията. Според Reuters заемодателите включват такива големи финансови институции като Mitsubishi UFJ Financial Group, Sumitomo Mitsui Financial Group, Mizuho Financial Group, Японскаата банка за развитие и Sumitomo Mitsui Trust Holdings. Част от тази сума вече е получена. Mazda се сблъска със спад в продажбите още преди коронавируса, така че временното спиране на производството и затварянето на редица дилърски центрове само изостри ситуацията.
Mazda не е първата компания в бранша, която се нуждае от заем, за да оцелее в сегашното време: вече стана дума за концерна PSA. А наскоро GM обяви пускането на поредица от траншове в размер на 4 млрд. долара със срок на погашение през 2023, 2025 и 2027 г.
Последната инфорамация за глобалните продажби на Mazda за 2020 г. включва март. Японскеият производител е продал 103 416 автомобила (–32,8% спрямо март 2019 г.), а резултатите за януари-март - 313 116 бройки (–20% спрямо същия период на миналата година).
Въпреки че индустрията постепенно се възражда, епидемията ще има дългосрочни последици. GM говори за промяна в работата на обновените автомобили, Ferrari ще преразгледа датите на някои премиери, а Nissan ще изготви нов, по-скромен план за производство за следващите години. Също така производителите често казват, че коронавирусната криза ще ги тласне към възстановяване и оптимизиране на процесите. По-специално концернът PSA заяви, че „ще засили прилагането на телекомуникациите и ще направи този формат основен за дейностите си, които не са пряко свързани с производството“. Тук не става въпрос за стотина служители, а за няколко хиляди.