Японският електрически кросоувър беше обновен две години след премиерата си
Mazda MX-30 започва моделната 2022 година с оптимизирана технология за зареждане и разширен набор от оборудване.
Времето за зареждане винаги е интересен въпрос при един електрически автомобил, особено когато става по-кратко. Mazda преконфигурира технологията за зареждане на кросоувъра MX-30 за моделната 2022 година. Стандартното бордово зарядно устройство вече позволява трифазно зареждане с мощност до 11 кВт. Това позволява на електрическия автомобил за около два часа и половина да се зарежда от 20 до 100 процента от капацитета на батерията на стенно зарядно устройство или зарядни колонки с променлив ток и мощност най-малко 11 кВт. Времето за зареждане на DC станции за бързо зареждане с поне 50 кВт мощност също е намалено: вместо предишните 36 минути батерията ще се зареди от 20 до 80 процента само за 26 минути.
Ново оборудване, нови цветове
Японците подобриха и цветовите комбинации за интериора. Нова в гамата е дизайнерската тема Urban Expression, която съчетава черна веган кожа с дънкова материя, изработена от 20 процента рециклиран материал, и тъмнокафяви коркови апликации върху централната конзола и дръжките на вратите. Тя допълва интериорните концепции Modern Confidence и Industrial Vintage и подобно на тях се предлага като част от линията оборудване Makoto.
Клиентите на Mazda MX 30 имат по-голяма свобода на избор също и когато става въпрос за многоцветна външна боя. Палитрата вече включва цветовете на каросерията Ceramic White, Jet Black, Zircon Sand и Soul Red Crystal, всеки в комбинация с черно покритие на покрива и дограма в сиво или сребристо.
Mazda MX-30 от 35 990 евро в Германия
Цените за ревизираната Mazda MX-30 започват в Германия от 35 990 евро за Prime Line. Exclusive Line се предлага от 36 990 евро, за Макото са необходими поне 38 490 евро, а за MX-30 с оборудване Ad'Vantage се дължат 36 490 евро.
Що се отнася до технологията на задвижване, при Mazda MX-30, не се променя нищо. Остава електродвигателят със 107 кВт (145 к.с.) и 271 Нм в комбинация с 35,5 кВТч литиево-йонна батерия, която позволява WLTP пробег от 200 километра. Mazda MX-30 ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,7 секунди и има максимална скорост от 140 км/ч.
Заключение
С оптимизирана технология за зареждане Mazda обещава за MX-30 по-кратки спирания на зарядни станции. Ново ниво на оборудване и нови цветове разширяват опциите за конфигурация на електрическия кросоувър.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Макс Балаш, Mazda