Следващата Mazda MX-5 трябва да излезе на пазара най-рано през 2024 г. Вече има тестови прототипи и начални данни.
С MX-5 японците завладяха пазара още през 1989 г., предлагайки удоволствие от шофирането на ниска цена. И след повече от 30 години успехът е ясно видим, след като почти 1,1 милиона модела са продадени по целия свят - основно в САЩ и Европа.
Mazda MX-5 така и не порасна
Още от самото начало на MX-5 NA основна характеристика на модела е ниското тегло. Сега, пет поколения по-късно, Mazda MX-5 е нараснал от 955 килограма на около 1000 килограма - нищо съществено. И Mazda иска да запази това ниско тегло и при следващото поколение, използвайки леки материали и карбон. Размерът на двуместния автомобил трябва да остане същият. В момента моделът е с размери 3915 мм дължина, 1735 мм широчина и 1225 мм височина. Междуосието е 2310 мм. И точно тази олекотена конструкция поставя Mazda в затруднение: защото, за да направи своя открит бестселър годен за бъдещето, електрификацията е почти неизбежна. Това обаче означава също, че ще има нужда от тежки батерии. Ичиро Хиросе, ръководител на научноизследователска и развойна дейност (R&D) в Mazda, споделя: „Лекото тегло и компактният размер са основните елементи на MX-5. Дори и да се стигне до електрифициране, трябва да сме сигурни, че ще постигнем ниско тегло на превозното средство". Шефът на дизайна Икуо Маеда наскоро добави, че „проучват различни нужди и предпочитания за други опции“ относно задвижването и запазването на ниските килограми.
Възможна електрификация?
Възможно е задвижване e-Skyactive X, въпреки че емблемата Skyactive G стои върху прототипа. Този бензинов двигател с директно впръскване и работен обем от два литра има 186 к.с. и разполага с добре познатия M-Hybrid с ремъчно задвижван стартер-генератор и 24-волтова батерия. Литиево-йонната батерия се интегрира в долната част на автомобила. При CX-30, например, батерията е с капацитет 0,216 кВтч.
Както винаги - платнен покрив
За Хиросе едно нещо е ясно, дори ако в момента няма окончателно решение относно задвижването: „Трябва да създадем кола, която клиентите могат да притежават без опасения за околната среда“, каза шефът на R&D пред британските медии. Все още е под въпрос дали новият роудстър наистина ще получи вътрешния код "NE", тъй като това съкращение заедно с "NF" вече важи за модифицираната ND база на Fiat 124 и Abarth 124. Въпреки това, няма съмнение, че дизайнът на роудстъра ще бъде силно променен, без да се бяга силно от корените на модела. Остава платнения покрив, а версията RF също не е изключена в лимитиран тираж. Японците тестват техниката на предстоящия MX-5 под купето на сегашния модел. Разлики се забелязват в двойните ауспухови тръби, разширената задна следа и прикритата с камуфлаж предна част на автомобила.