Mazda ще отпразнува 20-годишнината на модела MX-5 със суперлек прототип на популярния роудстър.
Уникалният автомобил има подчертано спортен екстериор, като най-голямата разлика спрямо серийния модел е липсата на челно стъкло. Друг интересен елемент от дизайна на „шоумобила” са въздуховодите, монтирани зад седалките, които изпълняват и функцията на ролбари. Двата масивни накрайника на изпускателна система и нестандартните стоп-светлини оформят задната част на модела.
Под капака на Mazda MX-5 Superlight ще работи привидно слабия 1,8-литров четирицилиндров мотор с максимална мощност от 126 к. с., но на фона на общото тегло от 995 кг. те са повече от достатъчни. Показателно е, че за ускорението от място до 100 км/ч са нужни 8,9 секунди.
MX-5 Superlight е конструиран в дизайнерското студио на Mazda във Франкфурт. Неговата цел е да демонстрира технологичния напредък, който компанията е реализирала през последните години в областта на динамиката, поведението на пътя, икономията на гориво и ниските нива на вредни емисии.