Когато марката представя своя славен модел през 1978 г., петролната криза вече е преминала
Mazda празнува тази година 40-годишнината от легендарния си модел RX-7 от чиито три поколения досега са продадени повече от 800 000 копия по целия свят.
Когато Mazda представя своя RX-7 през 1978 г., петролната криза вече е преминала и производителят от Хирошима предлага с новия си модел малък автомобил, лек, пестелив на гориво и забавен за шофиране. Това променя целия имидж на Mazda.
От първия RX-7, лансиран на пазара като FB, по-късно ще бъдат продадени повече от 470 000 екземпляра, докато второто поколение (FC) е представено през 1985 г. с турбо двигател. Mazda RX-7 FB е задвижван от роторен двигател, генериращ 103 к.с., но скоро конските коне на RX-7 ще нараснат до 215 к.с. за версията с RX-7 FC и дори до 280 к.с. за третото поколение (FD), дебютирало през 1992 г., чието производство бе спряно през 2002 г.
В крайна сметка Mazda се състезава с RX-7 с известен успех в различни надпревари , както шосейни (Rallye Group B), така и на писта. RX-7 печели на 24-те часа на Спа Франкоршам през 1981 г., спечели в своя клас в 24-те часа на Дайтона през 1979 г. (моделът ще постигне над 100 победи от отвъд Атлантика в категория GTU ) и особено в Британския шампионат за туристически автомобили (BTCC) през 1980 и 1981.