Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mazda празнува своето столетие през 2020 г.

04.02.2020 17:27

Вековните чествания на марката ще продължат следващия март на 90-ото изложение в Женева

Mazda организира на 30 януари 2020 г. в централата си в Хирошима, Япония, церемония по откриването на тържествата, посветени на своята стогодишнина, която ще бъде чествана през цялата 2020 г.

Историята на Mazda наистина започва през 1921 г., когато Юхиро Мацуда поема управлението на Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, компания, която произвежда корк от 1920 г. и започва своята трансформация, за да се превърне в автомобилен производител, какъвто познаваме и днес.

Първият модел е Mazda-Go, триколесен мотоциклет, продаван от 1931 г., който е обект на постоянно развитие и по този начин получава през 1938 г. иновативна 4-степенна скоростна кутия, подобряваща разхода си с 20%. Производството на Mazda-Go е преустановено няколко месеца след бомбардировките над Хирошима.

Едва през 1960 г. е представен първият модел, предназначен за транспорт на пътници: Mazda R360, който ще проправи пътя на настоящите модели на Mazda. Същата година Mazda подписва споразумение с немския производител NSU, което ще роди роторния двигател Wankel, а шест години по-късно ще бъде представен първият сериен автомобил, оборудван с роторен двигател: Mazda Cosmo Sport 110S.

Повече от 2 млн. автомобила Mazda, оборудвани с роторен двигател, включително известните Mazda RX-7 и RX-8, са продадени по целия свят, а технологията на японския производител също направи чудеса на пистата. През 1991 г. Mazda става първият японски производител, спечелил 24 часа Льо Ман с прототипа Mazda 787B, оборудван с атмосферния двигател R26B с.

Mazda, която получи името Mazda Motor Corporation през 1984 г., е и Mazda MX-5 (или Miata), двуместен роудстър, достъпен за най-голям брой собственици, който остава до днес най-продаваният модел в света в своята категория, с повече от милион продадени бройки между 1989 и 2016 г.

Визуалната идентичност на Mazda, която днес се базира на дизайнерската философия  Kodo - Душата на движението, ще бъде и в основата на бъдещите модели на японския производител, което ще включва и развитието на електрическите технологии. Първият 100% електрически модел на марката - Mazda MX-30, вече е наличен за предварителна поръчка.

Вековните чествания на Mazda ще продължат следващия март на 90-ото издание на автомобилното изложение в Женева.

Коментари
comments powered by Disqus