Японскоят автомобилен производител ще използва малки батерии за по-малко CO2
Mazda заявява, че никога няма да направи електромобил с голяма батерия, тъй като смята, че такива превозни средства са по-малко екологични, отколкото дори конвенционалните дизелови модели, ако се съди за целия енергиен жизнен цикъл.
Говорейки в Португалия за прототип с пробно задвижване на предстоящия електромобил MX-30, Йоахим Кунц, шеф на отдела за разработване на продуктите и инженеринга в Mazda Europe, заяви, че компанията е проучила емисиите на CO2 от производството на автомобила до края на жизнения му цикъл.
Позовавайки се на проучване на японски университет, използващ средното количество CO2 в европейската мрежа, Йоахим Кунц заяви, че EV с батерия с капацитет 95кВтч има такъв недостатък на CO2 в момента на продажбата, че новата дизелова Mazda Skyactiv вероятно ще бъде по-ефективна по отношение на CO2 през целия си експлоатационен живот, дори ако батерията на EV не бъде сменена на 100 000 мили (160 000 км).
Йоахим Кунц заяви, че Mazda е изчислила, че EV с батерия с капацитет 35кВтч има по-голям смисъл за околната среда, тъй като с около изминати 50 000 мили такъв EV започва да показва икономии на CO2 през целия живот в сравнение с дизелова Mazda.
Друго предимство на концепта MX-30 е, че тя има батерия с повече кВтч батерия, отколкото много конкуренти, смята се, защото по-малката батерия тежи много по-малко от по-голям агрегат, намалявайки количеството енергия, необходимо за движение на автомобила.
Серийната версия на MX-30, която предстои да бъде лансирана в континентална Европа по-късно тази година и Великобритания в началото на 2021 г. на цена от 34 000 евро (30 000 британски лири), ще има батерия с капацитет 35кВтч. Тя ще задвижва електродвигател със 141к.с. и ще осигурява автономен пробег от около 130 мили (210 км). Литиево-йонната батерия е произведена в Япония от Panasonic.
Повечето автомобилни производители са съгласни, че средният европейски шофьор изминава около 35 мили (55 км) на ден, така че Mazda твърди, че MX-30 ще има достатъчен пробег за повечето собственици, както и че е истински „автомобил с ниско съдържание на CO2“ през целия си живот.
Йоахим каза, че за шофьори, които изминават по-дълги разстояния, а искат автомобил с ниско съдържание на CO2, Mazda в момента разработва нова система за разширяване на автономния пробег, която използва компактен роторен двигател. Ранен статичен прототип на такава система беше изложен на събитието за шофиране MX-30 в Португалия.
Кунц казва, че е рано да бъдат разкрити всякакви технически подробности за бъдещия роторен двигател. Той добавя, че специфичното бъдещо законодателство - като разрешен размер на резервоара за гориво - ще ръководи мощността и пробега на серийната версия.