Mazda ще сложи точка на производството на спортния RX-8 със специалната серия Spirit R. Промените са главно оптични, въпреки че окачването и спирачната система са оптимизирани.
Беше ясно, че Mazda ще прекрати производството на „ванкеловия спортист” заради новите екологични стандарти. Новината, че RX-8 напуска сцената, обаче определено е разочароваща, въпреки че финалното представление Spirit R си заслужава. За съжаление специалната серия, която е ограничена на 1000 бройки, ще се предлага само в Япония.
RX-8 Spirit R носи името на последната серия на предшественика RX-7 и ще се предлага в две версии - Type RS с шестстепенна механична трансмисия и Type Е с автоматизирания й аналог. Промените спрямо стандартния модел са главно оптични като решените в червено спирачни апарати, бронзовите 19-цолови колела с гуми 225/40R19 (за версията с механична трансмисия) и SPIRIT R емблемите, но инженерите на Mazda са отделили внимание на окачването, което е получило нови спортни настройки и на оптимизираната спирачна система с по-големи дискове. В салона пък впечатление правят спортните седалки на Recaro.
“Емблематичният роторен двигател спечели „24-те часа на Льо Ман” преди 20 години”, коментира Такаши Таманучи, президент и изпълнителен директор на Mazda. “През 2011 г. чествахме този юбилей, като отново показахме прототипа 787B на пистата „Сарт” в Льо Ман и на няколко други събития, което трябваше да напомни колко страст сме вложили в тази технология. Производството на RX-8 приключва, но ванкеловият двигател ще продължи да представя духа на Mazda. И ние в Mazda оставаме твърдо отдадени на бъдещото му развитие.”
Spirit R и версията с автоматична трансмисия Type G са единствените модификации, които Mazda ще продължи да произвежда до 12 юни, когато последният RX-8 ще напусне поточната линия.