Компанията ще продава роторни двигатели през 2022 г. като част от хибридно задвижване
Mazda отново ще започне да произвежда автомобили, оборудвани с роторни двигатели през първата половина на 2022 г. Шефът на японската марка Акира Марумото говори за това по време на свое изявление.
Компактният роторен двигател се използва в хибридната задвижваща система на компактния кросоувър Mazda MX-30. В този случай агрегатът няма да се използва като тягов елемент - той ще действа като генератор за дозареждане на батериите, които захранват електродвигателите.
Според Марумото пътните тестове на автомобили с роторни двигатели ще започнат през януари 2021 г. и след година и половина такива автомобили ще бъдат в продажба.
В момента кросоувърът Mazda MX-30 се предлага с изцяло електрическа задвижваща система с мощност 105 кВт (143 к.с.), както и с двулитров бензинов атмосферен двигател със 150 к.с.. Основната стилистична характеристика на кросоувъра Mazda MX-30, който бе представен през октомври миналата година, са малките задни врати, които се отваряха срещу посоката на движението.
Последният сериен автомобил с роторен двигател - спортният автомобил RX-8, чието производство приключи през 2012 г., имаше същите задни врати с отваряне срещу движението. Японската компания е един от малкото автомобилни производители, които масово произвеждат автомобили с роторен бутален двигател Ванкел през втората половина на 20-и век.
Предимствата на тези двигатели саниското ниво на вибрации, възможността за работа при висока скорост, както и голямата мощност с малък обем и по-малко части. В същото време за производството на такива агрегати се изисква скъпо високотехнологично оборудване, а самите двигатели имат по-кратък ресурс в сравнение със стандартните двигатели с вътрешно горене.