Японската компания прави промени по своя най-добре продаван модел през последно време
Mazda бележи стабилни ръстове на продажбите и печалбите, а в рамките на еволюцията на Mazda6 японската компания направи някои нови промени в нея. Един от най-красивите и надеждни модели в средния клас със значително по-ниско от това на много от конкурентните си модели тегло се сдоби с нови системи, дизайнерски детайли и контролни прибори.
Сред тях е технологията G-Vectoring Control (GVC). На практика включваща единствено софтуерни промени тази технология позволява намаляване на въртящия момент на двигателя при критични ситуации при движение в завой. Така балансът на надлъжните и напречните сили влияещи върху автомобила се променя и външното предно колело в завоя получава повече натиск и сцепление. GVC е първата от системите наречени SkyActiv Vehicle Dynamics и първата в света технология контролираща въртящия момент на двигателя в съответствие с ъгъла на завъртане на волана.
Гамата на Mazda6 моделна линия 2017 включва две версии на бензиновия двигател SkyActiv G 2.0 със съответно 145 и 165 к.с. и SkyActiv G 2.5 със 192 к.с. – и двата с атмосферно пълнене.
Двете версии на SkyActiv D 2.2 със 150 и 175 к.с. включват три нови системи за контролиране на реакцията на мотора и намаляване на шума: системата High Precision DE Boost Control използва нова технология за контрол на налягането на пълнене, друга система променя момента на впръскване за намаляване на вълновите явления в изпускателната система потискайки три критични честотни ленти на трептене на двигателните компоненти които типично вибрират най-много. Третата система използва гъвкаво вибриращо устройство в буталните болтове чийто отклонения създават сили обратни на генерираните при първоначалния удар от налягането в горивната камера.
Промени в производствените методи водят до допълнително намаляване на луфтовете между панелите, има допълнителни изолиращи шума материали в подовата конструкция, задната конзола, тавана и врати. Във външните огледала вече се помещават мигачи. Нов е дизайнът на волана, head-up дисплеят е по-висока резолюция и пълноцветна графика, а също и 4.6 инчовия пълноцветен TFT LCD мултиинформационен дисплей. В широкомащабната технология за активна безопасност i-Activesense се добавя разпознаване на пътните знаци, а системата за аварийно спиране в града (при наличие на автомобили, велосипедисти, пешеходци и прочее) вече не използва лазер, а камера която удължава диапазона на действие.