Изпълнителният директор на McLaren F1 Мартин Уитмарш не отрече предположенията, че за предстоящия сезон 2009 отборът може да конструира два различни болида.
Системите за регенериране на кинетичната енергия (KERS), които ще бъдат разрешени, но не и задължителни през 2009 година, неизбежно ще увеличат теглото на автомобилите и ще ограничат възможностите за баланс на шасито. Не е изключено поради тази причина част от отборите да се откажат от идеята за KERS, но при това положение крайната мощност на задвижващия тракт ще бъде по-ниска от тази при болидите, оборудвани с иновативната система.„Фактите говорят сами по-себе си. При 12 килограма повече KERS стават безполезни и е по-добре директно да се откажеш от тях”, коментира техническият ръководител на Force India Майк Гаскойн. Спортният директор на BMW Sauber Марио Тайсен обаче не споделя мнението на своя колега. „Не мисля, че автомобилите (с KERS) ще са по-бавни, тъй като във всяка една обиколка ще печелим приблизително 85 к. с. в рамките на седем секунди.”
Според Уитмарш „истинското предизвикателство пред инженерите е да изработят KERS система, която е ефективна на всяка писта и дава предимство във времето за една обиколка”. На въпроса дали McLaren не работи по два автомобила (единият с KERS, другият без, но базирани на различни концепции, включително и с разлика в междуосието), изпълнителният директор на отбора отговаря, че „тимовете трябват да обмислят всички възможни варианти”.
„Ние обсъждаме няколко варианта, работим усилено, за да може решението ни да е подходящо за всяка писта. Но както може да си представите, McLaren, като всеки един тим във Формула 1, няма публично да оповести плановете си”, допълва Уитмарш.
Междувременно Гаскойн се изказа твърде скептично към коментарите, че Формула 1 вече екологично ориентирана. „Ще хвърляме батерии след всяко състезание. Дали може да наречем при това положение спорта „зелен”? Мисля, че не!”, обяснява техническият ръководител във Force India.
Какво представлява KERS? Това е описателен термин за група устройства, чиято основна цел е да съхраняват и използват повторно кинетичната енергия за задвижване на автомобила.
Не е коректно да отъждествяваме KERS с познатите в съвременната индустрия хибриди, тъй като вторите са представителни само за една от концепциите за възстановяване на енергията, която символично може да наречем „електрическа”. При нея кинетичната енергия се трансформира в електрическа, съхранява се във високоефективни батерии или суперкондензатори и впоследствие отново се преобразува в механична посредством електромотор.
Съществуват алтернативни технологии – хидравлична, пневматична и естествено механична, която засега се радва на най-голяма популярност що се касае до бъдещото развитие на болидите.