Отборът на McLaren-Mercedes представи официално днес MP4-24.
Новите изисквания по отношение на аеродинамиката, завръщането на сликовете във Формула 1 и дебюта на системите за регенериране на кинетичната енергия провокират радикалните промени по болида спрямо предшественика MP4-23.Тази година техническият правилник е коригиран вследствие проучванията, които Работната група по изпреварванията към ФИА (Пади Лоу от McLaren, Рори Бърн от Ferrari и Пат Саймъндс от Renault) направи през 2007-а. Целта на проекта бе да се елиминират факторите, които пречат на изпреварванията по време на състезание, за да се повиши спектакълът във Формула 1. В резултат предното крило на MP4-24 е по-широко и по-ниско разположено, а ъгълът на атака може да се контролира директно от кокпита. Задният спойлер е далеч по-компактен, всички крилца и допълнителни аеродинамични компоненти по корпуса са отстранени, ревизиран е и дифузьора.
Другата зона, засегната от новия технически правилник, е силовият тракт. 2,4-литровият V8 е ограничен на 18 000 оборота, а ресурсът му е удължен, за да може всеки пилот да изкара сезона с максимум осем единици, каквото е изискването на ФИА. Най-голямата иновация обаче е системата за регенериране на кинетичната енергия. McLaren и Mercedes- Benz HighPerformanceEngines са отговорни за разработката на KERS при MP4-24, като целият процес продължава вече втора година. Системата позволява на автомобила да усвоява и съхранява енергията при обратно ускорение, след което пилотът може да я насочи отново към задвижващите колела посредством бутон, фиксиран на волана.
Максималният капаците на KERS е 400 kJ, което се равнява на допълнителни 80 к. с. в рамките на 6,7 секунди. По предварителни изчисления ползите при сегашното ниво на развитие на системата ще се равняват приблизително на 0,3 – 0,5 секунди за обиколка.
Изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш, който ще поеме функциите на тим-шеф през март, признава, че корекциите в правилника не позволяват адекватни прогнози за предстоящия сезон, но е уверен в потенциала на MP4-24.
„При тези драстични промени е трудно да предполагаме кой отбор е конструирал най-добрия автомобил. Регламентът постави пред нас огромни предизвикателства, но ние анализирахме обстойно всяко едно от тях, за да конструираме автомобил, с който наистина се гордеем. Надяваме се, че с помощта на Работната група по изпреварванията към ФИА ще наблюдаваме по-оспорван и завладяващ шампионат, който да забавлява нашия най-голям клиент – публиката.“
Развойната дейност на MP4-24 продължава с предсезонната подготовка на отбора, която ще е от изключително голямо значение с оглед пълната забрана за тестове по време на сезона. Ето и пълният график на McLaren за предстоящите тестове.
дата | място |
19-22 януари | Портимао |
10-13 февруари | Херес |
01-04 март | Херес |
09-12 март | Барселона |
16-20 март | Мелбърн |
ferrari fan
vsi4ki koli za 2009 sa izklju4itelno grozni. mp4-24 e po grazna i ot drugite.