Състезателната версия на MP4-12C ще разполага със 100 к.с. по-малко отколкото серийния продукт, въпреки че използва идентичния 3,8-литров мотор.
Причината за това е начинът, по който ФИА балансира различните марки и типове автомобили в GT3 шампионатите. Ето защо максималната мощност ще бъде намалена от 600 к.с. на 500, но новата аеродинамика би трябвало да компенсира голяма част от това изоставане. Осемцилиндровият мотор е комбиниран с шестстепенна секвенциална кутия на Ricardo, която замества седемстепенната SSG с два съединителя на Graziano.
Сериозни промени има и по шасито. Състезателният модел е приблизително със 100 мм по-широк от серийния и разполага с ново окачване, като ProActive системата за динамичен контрол на шасито е премахната заради изискванията в класа. Електрическата система е нова, специално подготвен е и ABS модулът на Bosch, а спирачната система е поверена на Akebono.
„12C GT3 ще получи карбоновата моноклетка на 12C и волан, аналогичен с този, който Люис Хамилтън използваше в MP4-24 автомобила ни от Формула 1 (болидът на McLaren от 2009 г.)“, коментира изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш. „В допълнение по проекта работим с много настоящи и минали доставчици във Формула 1 като Akebono, Mobil 1, McLaren Electronic Systems, Ricardo и Michelin. Тази комбинация от сериен автомобил от една страна и технология и опит, заимствани от Формула 1, от друга, ще даде сериозно предимство на всеки, който се състезава с 12C GT3 през 2012 г.“
MP4-12C GT3 ще направи своя пистов дебют още този месец на пистата „Навара“ в Испания, където на 22 май ще се проведе вторият кръг от Blancpain Endurance сериите. Автомобилът обаче ще е наличен за клиенти едва през 2012 г., като от McLaren GT се надяват дотогава да имат вече 20 готови бройки.