McLaren Automotive представи днес GT3 версията на MP4-12C. Състезателният автомобил вече направи и първите си тестове на „Силвърстоун“ и „МИРА“.
Проджект мениджърът на McLaren GT Андрю Киркалди и главният тестер Крис Гуудуин са били отговорни за първите тестове на MP4-12C GT3, определени предимно за оценка на аеродинамичния пакет и част от новите компоненти. Същинската тестова програма обаче предстои да започне, като McLaren и партньорите от CRS Racing ще работят активно през този и следващия месец в Европа, за да подготвят максимално бързо новия автомобил. Едва след края й ще има информация за евентуалните пилоти, отбори и състезания, в които MP4-12C GT3 ще участва.
Състезателната версия ще използва 3,8-литровия V8 на серийната, но с нови настройки. На този етап за съжаление няма информация за динамичните характеристики, но те вероятно ще са сходни с тези на MP4-12C, а именно максимална мощност и въртящ момент съответно от 600 к.с. и 600 Нм. Скоростната кутия обаче, дело на специализираната компания Ricardo, е напълно нова и замества седемстепенната SSG с два съединителя на Graziano.
Сериозни промени има и по шасито. Състезателният модел е приблизително със 100 мм по-широк от серийния и разполага с ново окачване, като ProActive системата за динамичен контрол на шасито е премахната заради изискванията в класа.
Електрическата система е нова, специално подготвен е и ABS модулът на Bosch, а спирачната система е поверена на Akebono. Външните разлики пък са главно в новия аеродинамичен пакет, съобразен с регулациите в GT3.
Успоредно с премиерата на новия състезателен автомобил McLaren представи и новото си подразделение McLaren GT, което ще е отговорно за подготовката и развитието на MP4-12C GT3. Главният тестови пилот на тази структура ще бъде 26-годишният португалец Алваро Паренте, познат предимно от участията си в GP2 сериите.
Очаква се MP4-12C GT3 да направи своя пистов дебют още тази година, но автомобилът ще е наличен за клиенти едва през 2012-а.