Проблемите за McLaren и Honda продължават, но MP4-30 демонстрира много по-добро темпо в първия ден от предсезонните тестове в Барселона.
Серия от технически проблеми, свързани със задвижващата система, съпътстваха британците по време на тестовете в Херес и попречиха на Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън не само да запишат конкурентни времена, но и да направят нужните обиколки за натрупване на базисна информация за автомобила. Отново повреда прекъсна програмата на Бътън в първия ден от тестовете на "Каталуня", но темпото на MP4-30 бе значително по-добро.
Британецът спря 21 обиколки след началото заради дефект в едно от уплътненията на кинетичната система за възстановяване на енергията. Дизайнът на проблемната част обаче трябва да бъде променен, за да не предизвика отново повреда, което може да се случи най-рано в събота.
"Трябва да променим компонента, за да няма повторение на проблема", коментира Ясухиса Араи, спортният директор на Honda. "За съжаление най-рано може да получим новата част в събота, което означава, че не е изключено и в петък да имаме аналогичната повреда."
Добрата новината за британците е, че този път MP4-30 бе много по-близо като времена до тези на лидерите. Дженсън Бътън завърши с резултат 1:28.182, което му отреди седма позиция. Първи, след опит с меките гуми в края на теста, стана Пастор Малдонадо (Lotus) с 1:25.011. Другият любопитен момент от първия ден на "Каталуня" бе катастрофата между Луиш Фелипе Наср (Sauber) и тестовия пилот на Williams Сузи Волф.