След Renault, Williams, Ferrari и Mercedes дойде ред и на McLaren да свали покривалото на новия си автомобил. MP4-31 е еволюция на своя предшественик, но преследва далеч по-високи цели.
След ужасяващия сезон 2015 базираният в Уокинг тим е длъжен да направи сериозна крачка напред, за да се измъкне от посредствеността. Това се отнася и за компанията Honda, която навлиза във втората си година като доставчик на 1,6-литровите V6 задвижващи системи.
Основният проблем на японците миналата година бе в ограниченото пространство, което бе отредено за двигателя при MP4-30. Наследникът MP4-31 дава по-голяма свобода на инженерите на Honda, но и може да се похвали с по-голямо междуосие. Задното окачване е ревизирано, като ъгълът, формиран между пода на автомобила и настилката, (т.нар. "рейк") е нараснал значително.
Решената предимно в черно цветова схема на MP4-31 отново прави впечатление с липсата на основен спонсор. McLaren обаче си е осигурил няколко нови ключови партньора - компанията LVMH, производител на шампанското Chandon, Volvo Trucks и IT Lab
"Няма да прогнозираме кога ще започнем да печелим отново, но мога категорично да заявя, че всеки член на екипа ни работеше неуморно и с пълна отдаденост през последните няколко месеца", коментира босът на тима Рон Денис. "Резултатът се вижда в темпа на развитие на MP4-31, който нарастваше със страхотно темпо през зимата. Много съм горд от усилията на отбора."
Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо ще бъдат съотборници за втора поредна година, а трети пилот на тима ще бъде Щьофел Вандоорн. Наскоро McLaren обяви, че към екипа ще се присъедини и протежето на Honda Нобухаро Мацушита.