На този етап обаче приоритет е качествената задвижваща система за догодина
Партньорството между Honda и McLaren е все по-близо до разпад. Ако Renault се съгласи да доставя задвижващи системи на екипа от Уокинг, а Toro Rosso вземе двигателите на Honda, McLaren окончателно ще се раздели с японците. Бруталната ситуация, в която отборът се намира в момента, е причината ръководството му да обмисля вариант за собствено производство на двигателите от 2021 година.
„С интерес следим какъв ще бъде новият правилник за двигателите от 2021 г. нататък”, коментира изпълнителният директор на McLaren Зак Браун. „Дали ще конструираме собствен двигател, дали ще се появят други производители?”
„Сега обаче трябва да се концентрираме върху следващите три години. Веднага щом имаме яснота в тази посока, ще разгледаме какви са вариантите (за 2021-а). Според мен пейзажът във Формула 1 ще се промени в положителна насока от 2021 г. нататък заради ограниченията върху бюджетите, промяната в преразпределението на печалбата и новите правила за двигателите. Трудно е да взимаме каквито и да са решения за 2021 г., тъй като много неща ще се променят.”
Браун е категоричен, че трябва да има съществена яснота относно правилника, за да може McLaren да стартира работата по собствения си проект и че компанията не планира да инвестира космически суми.
„Това не е нещо, което да сме правили преди, така че ще са ни необходими и време, и средства. Обмисляме такъв вариант. Просто трябва да разберем каква ще е платформата, какви ще са правилата и колко ще струва всичко това.”
„Не сме в позиция, която да ни позволи да харчим стотици милиони, за да развиваме собствени двигатели. Необходима е промяна в цялостната архитектура на задвижващите системи, нещо икономически по-изгодно за нас”, завършва Браун.