Зак Браун продължава да търси специалисти, които да върнат отбора в челото
Преди по-малко от седмица McLaren потвърди, че техническият директор на тима Джеймс Кий е освободен и неговите ангажименти ще бъдат разпределени между трима ключови специалисти - Питър Продрому поема ръководството на аеродепартамента, Нийл Хълди ще отговаря за инженеринга и дизайна, а Давид Санчес ще се грижи за базовата концепция и цялостното представяне на автомобила. Санчес обаче ще започне работа в Уокинг едва в началото на следващата година заради досегашните си ангажименти с Ferrari.
Санчес няма да е първото и последно ново попълнение от толкова висок ранг в McLaren. Според Motorsport.com британците вече са подписали с Мариано Алперин – водещият специалист по аеродинамика на Aston Martin. Той е работил с ASG и Minardi преди да се присъедини към BAR и да оглави отдела по аеродинамика на заводския екип на Honda. След оттеглянето на японците Алперин изкарва близо десетилетие в Sauber, а през 2019 г. влиза в разширяващия се екип на Aston Martin.
McLaren has signed Aston Martin's senior #F1 aerodynamicist Alperin as part of its recruitment drive following the restructuring of its tech team.
— Motorsport.com (@Motorsport) March 28, 2023
Full story:https://t.co/aFwbkzMCrf
Според Motorsport.com хеедхънтингът на Зак Браун придобива впечатляващи размери. Босът на британския тим е постигнал споразумение с петнайсет специалисти, които вече работят в Уокинг или изчакват гратисния период, който обикновено екипите от Формула 1 налагат на своите служители. Новите попълнения идват от Red Bull, Ferrari и Aston Martin.
McLaren започна ужасяващо новия сезон във Формула 1 и се намира на последно място в шампионата без спечелена точка. Според британците една от основните причини за това е, че ФИА вдигна с с 15 мм пода, за да предотврати драмите с подскачането от миналата година.