Първи контакт с най-екстремния и най-лекия модел на марката на всички времена
800 к.с., 800 Нм, не достига и 1200 килограма сухо тегло, радикален дизайн и име, от което ни полазват тръпки и настръхваме. Първи контакт с най-екстремния и най-лекия McLaren на всички времена.
Пролог: Последната флагманска серия на McLarens, която стартира точно преди пет години с P1, продължава. И всъщност в две направления. Едното се крие зад обозначението BP23, като обърнем внимание на "крие се". Всичко, което знаем е, че става дума за един вид Gran Turismo, един Hyper-GT, който възражда емблематичната концепция на седалките на някогашния McLaren F1, която представлява шофьорът в средата, от вляво и отдясно отзад по един пътник. Откриване? Едва след около година.
Най-екстремният и наточен McLaren на всички времена
Прелюдията към новия сезон, междувременно е тук. Кодово име: P15. И той е обратното на BP23. Няма туристически пакети, а спортна кола или по-скоро спортно оборудване, което иска да бъде не по-малко от най-екстремния и наточен McLaren съществувал някога. И това е забележително, тъй като P1 не е точно едно от остриетата в бранша.
McLaren все още държи под ключ подробности за характеристиките преди световната премиера на автомобилното изложение в Женева. Въпреки това, малкото ключови данни, могат да дадат известна представа за това какво да очакваме, включвайки богатото си въображение. Четирилитровият би турбо V8 генерира 800 к.с. и 800 Нм, което само по себе си, без съмнение вече е много впечатляващо. Впечатляващото обаче е съотношението на теглото. McLaren посочва тегло от 1,198 кг, което се разбира сухо тегло. Когато включим и течностите, вероятно то ще съответства на 1,300 кг, с което все още е със 170 килограма по-лек от едно Porsche 911 GT2 RS със 100 к.с. по-малко, всъщност един наточен спортист, който по време на тестовете на пистата Хокенхаймър ще надмине с повече от две и половина секунди 918 Spyder. Ако малко си напрегнете мисълта, тогава ще разберете за какво става дума.
Senna, Senna като Ayrton ... тишина мълчание
Въпреки предсказуемостта на свръхестествената му мощност, най-вече името на предстоящата окончателна серия, ни прави впечатление. McLaren Senna! Senna като Ayrton. Когато това се случи, в залата цареше мълчание. Благоговение. Но съпоставката, в много отношения има смисъл. Бразилецът спечели всичките F1 титли в Световния шампионат на McLaren. Наред с това британците трескаво защитаваха своя имидж, което допринесе за по-емоционалното възприемане на техните продукти, включвайки мита за една починала състезателна легенда определено може да допринесе значително повече от крехките цифрови кодове на другите модели. И дори биха могли да съществуват паралели между личността и машината. Докато човек винаги трябва да внимава с някои хипотези, в които някой би харесал нещо, в този случай голямото име не изглежда толкова голямо.
Аертон Сена каза веднъж: "Вие се ангажирате на ниво, където няма компромис. Давате всичко, което имате, всичко, абсолютно всичко. "Преведено: Вие отивате на ниво, където няма компромиси. Даваш всичко, което имаш, всичко, абсолютно всичко.
И точно въз основа на тази максима се роди проекта P15. Целта беше: синтез от удоволствие при шофиране и максимална ефективност. Резултатът е на лице: състезателен автомобил, със задвижване на задните колела, радикален, съответно с подходяща естетика, за движение по нормалните пътища, но не прекалено.
McLaren Senna без хибридизация
Ядрото на конструкцията е капкообразният кокпит, който, подобно на всяка друга част от каросерията, е изработен от въглеродни влакна и не на последно място, не е нищо повече от връхната точка на сензационна аеродинамика. Всяка вдлъбнатина, всеки шлиц, всеки отвор, всяка една от безбройните тръбички, всеки детайл е средство за целта. За тази единствена цел. Накъде? Формата следва функцията. И функциите са в основни линии динамична природа, която се отказа от хибридизация на задвижването. Допълнителното тегло би било повече, отколкото ползата, така че дебатът свърши.
И така си правим изводите за малкия. Вижте: багажника. Две каски, два гащеризони, повече не може и да побере. И така продължаваме. Седалките не са нищо повече от вани, изработени от CfK, всяка от които тежи по три килограма с оскъдна тапицерия; Капак на двигателя и предна врата няма, само сервизните капаци могат да отварят, за да се долива масло или гориво; и тъй като регистрационните табели ще саботират сложно конфигурираните въздуховоди, те са разработили устройства за бързо монтиране, така, че когато се налага използване по маршрут, позволяват да се демонтират само с една дръжка.
Илюминатор за идеална линия
Съвсем честно, ще трябва да преровите половината интернет, за да изброите безбройните джунджурии на McLaren Senna. Но тъй като този интернет е доста обширен, ние се концентрираме върху най-важното. Или по-точно казано върху неща, които най-добре отразяват същността на тази невероятна кола. Например, допълнителният прозорец в долната част на вратите, който е абсолютна иновация, която не само, че ще увеличи опиянението от скоростта, когато асфалта се доближи до бедрото ви, но преди всичко, защото е логично илюминаторите да изпълняват и допълнителна функция. Те ще помагат на шофьора да позиционира автомобила на идеалната линия. Поглед наляво или надясно отдолу: А, добре, чудесно, близо до бордюра. Пасва.
Сега иде реч за активното окачване, което от съображение за тегло, е без стабилизатори и се контролира от хидравличния волан - и двете вече са търговска марка на инженерите на McLaren. В състезателен режим каросерията се смъква до 50 мм, използвайки специфични гуми Pirelli. Най-екстремният, разбира се, е P-Zero Trofeo R. И тогава цялата кинематика е интензивно проектирана. McLaren обещава, че Senna ще надмине граничната зона, въпреки, че понастоящем не сме съвсем сигурни дали да го очакваме с нетърпение или по-скоро да се страхуваме от това.
Дяволски абсурдна цена
В края на краищата може да се залага на аеродинамичната подкрепа. С правилото. Във всеки случай досега не ни е известно пътно превозно средство – автомобил за движение по пътищата в кавички, който инструментализира въздухът. Точните характеристики на задвижването все още не са съобщени, но с оглед на гигантските аерочасти се очакват рекордни нива. Само това задно крило, о боже ...! То е активно, повдига се нагоре при спиране, сгъва се назад в стил DRS и е в състояние да поддържа завихрянето на въздушния поток. Клапите в предната престилка имат същата функция, освен това има въздушни тунели, които извеждат завихрянето от арките на колелата въздух, охлаждат дяволската машини и отвеждат горещия въздух; а под изключително плоската кърма – се намира завършека, така да се каже - чудовищен двоен дифузьор – всъщност решение, което някога е било забранено във Формула 1 поради постоянното превъзходство. Още въпроси?
Категорично за цената. Отговор: 922 250 евро. Лошата новина или по-добре казано, още по-лошата: въпреки че McLaren Senna в този момент беше представен пред клиентите на ексклузивно коледно парти, всички 500 екземпляра отдавна вече са продадени. И преди да сте се замислили, същото се случи два пъти и с по-скъпата BP23.